Verhalen

Focus en KunstExpress maken Kerstengelen project speciaal

Ruim honderd ‘kerstengelen’ van Stichting Present bemoedigden in de donkere adventsperiode hun dorpsgenoten die het moeilijk hebben door verlies of ziekte. Al die Barendrechters gingen wekelijks op pad met een kleine attentie of inspirerende tekst.  Dit jaar waren twee ‘speciale’ engelenschares actief. Iedere week verrasten de leerlingen van de Focus Beroeps-academie, onder begeleiding van hun docente Levensbeschouwing, de bewoners van Borgstede. Ze brachten zelfgebakken koekjes, kerststukjes en viooltjes voor op de kamers, vrolijk versierde led-lichtjes en kerstboomhangers, maar vooral: aandacht. Dat leverde ontroerende momenten op. De leerlingen genoten net zo van de bezoekjes als de bewoners en wilden graag terugkomen! De kunstenaars van Humanitas KunstExpressaan het Middeldijkerplein maakten engeltjes, kerstkabouters, vrolijk beschilderde huisjes en kerstballen. Zij brachten hun cadeautjes persoonlijk naar de bewoners van De Elf Ranken. Stichting Present kreeg veel warme reacties van de ontvangers van alle attenties en kijkt met dankbaarheid terug op de grote inzet van alle ‘kerstengelen’.