Verhalen

Geduldige aandacht voor mensen met dementie

Op een normale werkdag is het personeel van ING met cijfers en bedrijfsprocessen bezig. Maar op donderdag 16 maart waren twaalf collega’s present in verpleegtehuis Laurens De Elf Ranken. Zij lieten zien hoeveel geduldige aandacht betekent voor mensen met dementie. Ook als mensen zelf nauwelijks meer kunnen reageren. ’s Ochtends heeft het team van ING de bewoners begeleid bij het maken van vrolijke slingers met paashaasjes. Na een gezamenlijke lunch maakten ze een lange wandeling met de bewoners in het zonnetje. Ondertussen toverden collega’s de binnentuin van de Elf Ranken om tot een ware bloemenzee dankzij de fleurige en kleurige plantjes van Florensis. Anderen maakten tuinmeubilair schoon en verwijderden onkruid. De bewoners genoten zichtbaar van de aandacht en de reuring in hun huis. Met geduld, respect en volledige aandacht voor de ander, heeft het ING-team, samen met de acht vrijwilligers van Present, van een gewone donderdag een feestdag gemaakt.