Verhalen

Wethouders en Present actief op NLDoet

Meer dan twintig vrijwilligers zetten zich op NLDoet in bij dagbesteding Carnissehof van Stichting Hof van Eden. De vier wethouders De Hoop, Van der Linden, Stolk en Vermaat en gemeentesecretaris Gert-Jan Bravenboer werkten in de tuin en deden spelletjes met de deelnemers van de Carnissehof. Ook ambtenaren van JongBAR waren, samen met bestuursleden en ambassadeurs van Present én vrijwilligers van Hof van Eden, actief op deze jaarlijkse actiedag van het Oranjefonds. Ondanks de kou en de regen is er veel werk verzet en veel gelachen. Stichting Hof van Eden biedt, in samenwerking met Lelie zorggroep, dagbesteding voor mensen met dementie. Initiatiefnemer Leonie Hoogerheide vertelde enthousiast over haar bijzondere locatie en haar toekomstplannen om ook jongeren met een rugzakje te gaan ondersteunen. De ‘blokhut’ in de tuin was het warme centrum van de actiedag, waar ook gesmuld werd van een gezamenlijke pannenkoekenlunch. Dankzij de inzet van zoveel gemotiveerde vrijwilligers is de tuin van de Carnissehof klaar voor het nieuwe seizoen. Zowel de deelnemers als de vrijwilligers hebben genoten van de bijzondere ontmoetingen en waardevolle gesprekken.