Kerstengelproject 2020

Het is najaar en het aftellen naar kerst is alweer bijna begonnen. Waar het voor de één een tijd van gezelligheid met familie en vrienden is, is het voor de ander een periode van eenzaamheid. Hoe mooi zou het zijn als we in deze bijzondere tijd meer naar elkaar omzien en een beetje extra aandacht geven aan de mensen die het nodig hebben? Daarom hebben we dit jaar het kerstengelproject in het leven geroepen!

Wat doet een kerstengel?

In de vier weken voorafgaand aan kerst (de adventstijd) word je als “kerstengel” gekoppeld aan een vast persoon en breng je elke week een presentje bij iemand die een steuntje in de rug kan gebruiken. Iedereen (jong of oud, alleen of als gezin) kan zich aanmelden als kerstengel. Het gaat om een klein gebaar of attentie. Bijv. door een kaartje te sturen, een verrassing aan de deur te hangen, wat lekkers te bakken, een tekening te maken, een kerststukje samen te stellen of door een mooie tekst te delen. Een engel kan desgewenst anoniem werken, maar maakt zich dan wel bekend door ons kaartje aan elke attentie (met de tekst “een presentje van uw kerstengel”) te bevestigen. Een engel mag ook contact maken, even een kopje koffie drinken of een praatje maken als de ontvanger dat ook prijs op stelt. Het gaat hierbij om het gebaar. Het hoeven geen dure dingen te zijn. Bekijk deze pagina voor meer inspiratie.

Voor wie word je een kerstengel?

Ouderen, jongeren, kinderen, ziek en gezond. Eigenlijk komt iedereen die om wat voor reden dan ook extra aandacht verdient in aanmerking! Denk aan een oudere vrouw die vaak alleen is, een jonge moeder die alleen voor de zorg van haar gezin staat, je buurman waar je nooit iemand op bezoek ziet komen, een weduwnaar die eenzaam is na het overlijden van zijn vrouw, een jonge man die herstellende is van een burn-out, een jonge vluchteling, etc.

• Je kon je hier aanmelden als kerstengel tot 15 november.
  • Na 15 november word je door Present zo snel mogelijk gekoppeld aan een ontvanger.

Als engel krijg je de naam, adres en achtergrondinformatie over de persoon voor wie je kerstengel zult zijn. Ook krijg je van ons kaartjes die je zelf kunt printen om bij de attenties te voegen. Als kerstengel blijf je de hele adventsperiode in functie. Vanwege de privacy en de AVG wetgeving mogen er geen persoonsgegevens worden vastgelegd voor langer dan de duur van de afwikkeling van het project.

Ontvangers opgeven?

Ken je iemand bij jou in de buurt die wel wat extra aandacht verdient? Geef hem of haar dan op als ontvanger van kerstengel presentjes.

• Je kunt hier iemand aanmelden als ontvanger van kerstengel presentjes tot 25 november.
  • Voorafgaand aan de actie zal de ontvanger een bericht ontvangen namens Present Bollenstreek, waarin wij uitleggen wat de actie inhoudt en hoe wij aan zijn of haar contactgegevens zijn gekomen. Bij voorkeur wordt hier ook de naam van de aanmelder genoemd. Dit is vanwege de AVG wetgeving en de privacy van de ontvanger.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen via info@presentbollenstreek.nl (bij voorkeur) of anders via 06 2016 4907.