Bestuur en team Present helpen echtpaar in de tuin

03-06-2019

Een deel van het bestuur en het team van Present Achterhoek stak zaterdag 1 juni zelf de handen uit de mouwen en hielp een echtpaar in Bronckhorst met achterstallig werk in hun tuin. Want soms gebeuren er dingen in je leven die er voor zorgen dat de ‘gewone’ dingen blijven liggen; ziekte, een ongeluk, zorg voor familie. Dat allemaal naast een baan en het huishouden en voor je het weet, raak je overbelast. De groep die kwam helpen, was dus meer dan welkom en geeft dit echtpaar zeker een steuntje in de rug! Het bestuur en team vonden het bovendien fijn om zelf actief ‘Present’ te zijn op deze zonnige zaterdag!

De man heeft een progressieve ziekte. Toen hij vorig jaar een ongeluk kreeg, kon hij daarna helemaal niet meer lopen. Na revalidatie, gaat het nu inmiddels iets beter, maar de tuin onkruidvrij houden kan hij niet. Zijn vrouw werkt, is mantelzorger voor haar man en tot voor kort ook haar moeder en heeft daarnaast haar handen vol aan het huishouden. De sociaal consulent van de gemeente Bronckhorst vroeg daarom aan Present of er een groep vrijwilligers was die het echtpaar wilde helpen.

De twee mannelijke bestuursleden gingen meteen voortvarend aan de slag en verwijderden een oude dennenboom uit de tuin, daarna werden de grasranden afgestoken. Ondertussen gingen de andere medewerkers van Present aan de slag met het verwijderen van onkruid. De vrouw hielp hen mee. Tijdens de koffie- en lunchpauze was er volop gelegenheid om met elkaar te praten en beter te leren kennen. En hoewel het niet is gelukt om de hele tuin onkruidvrij te krijgen, was het echtpaar erg blij met de hulp. Over twee weken gaan de overige bestuurs- en teamleden van Present Achterhoek aan de slag bij een ander project.