Bestuur en teams Present Bronckhorst Pakken An!

18 mei 2018

Het bestuur van Present Achterhoek en een aantal coördinatoren zijn half mei zélf samen aan de slag gegaan voor een praktische klus. Ze hebben puin  afgevoerd bij twee woningen. Het puin en afval was verzameld bij twee eerdere tuinprojecten van Present. We hopen natuurlijk dat dit goede voorbeeld een vervolg krijgt van anderen die zich willen inzetten voor een schonere, mooiere en socialere Achterhoek.

Het bestuur en teams van de drie stichtingen Present in de Achterhoek hielpen beide bewoonsters van de huizen, omdat zij dit zelf door ziekte niet konden doen. Een van hen kreeg eveneens een nieuwe seringenboom in haar tuin. Het boompje werd – in samenwerking met de Doetinchemse Uitdaging – gesponsord door de zorgkwekerij De Stek. De ernstig zieke weduwe was hier heel blij mee, want de sering deed haar aan haar man denken, die altijd de tuin onderhield. De vrijwilligers plaatsten de sering zó dat ze er vanaf haar stoel uit de kamer mooi zicht op heeft. Ze was ontroerd door het gebaar.
Het bestuur en team was ook geraakt: “Het raakte me opnieuw dat je met een vrij eenvoudige klus en een paar uurtjes tijd iemand zo blij kunt maken en weer een beetje vooruitzicht kunt geven”.