Bloemengroet voor bewoners De Enk

16 april 2020

De 31 bewoners van De Enk, een woonzorg locatie van GGNet in Vorden, zijn vlak voor Pasen verrast met een bloemengroet van een enthousiaste vrijwilliger. De vrouw had zich via #nietalleen aangemeld om te helpen tijdens de coronacrisis. Present Bronckhorst koppelde haar aan de ouderen met psychische problematiek die op dit moment niet naar buiten mogen en geen bezoek mogen ontvangen. De vrouw bracht haar omgeving in beweging en samen zorgden ze er voor dat alle bewoners een bloemetje met een zelfgemaakt kaart en placemat kregen. De medewerkers en bewoners van De Enk waren erg geroerd door het gebaar. “De mensen zijn erg blij dat er aan hen gedacht wordt”, liet een van de medewerkers weten.

Ook op andere plekken in Bronckhorst laten vrijwilligers via Present Bronckhorst van zich horen. Zo krijgen de bewoners van de Zonnekamp in Zelhem regelmatig een videoboodschap van een kleine groep vrijwilligers van een kerk, maken de leerlingen van groep 1 en 2 van een school kaarten die Present kan verspreiden bij mensen die wel wat extra aandacht kunnen gebruiken en onderhoudt een vrijwilliger telefonisch contact met een alleenstaande, die graag ook met iemand anders dan hulpverleners een praatje wil maken.

Wil jij ook iets betekenen voor iemand anders of ken je iemand die wel wat extra aandacht kan gebruiken? Kijk dan hier voor meer informatie.