Flexvrijwilligers maken oprit veilig

11 oktober 2019

Drie vrijwilligers van Present hebben eind september de tuin van een alleenstaande vrouw met een lichamelijke beperking toegankelijker gemaakt. De vrouw is pas verhuisd en erg slecht ter been. De oprit voor haar nieuwe woning zat vol oneffenheden en hierdoor was het voor haar gevaarlijk om hier op te lopen en niet veilig genoeg om met haar scootmobiel over heen te rijden. De consulent van het sociaal team in Bronckhorst vroeg daarom aan Present of er vrijwilligers waren die deze klus wilden oppakken.

Verspreid over drie dagen gingen de vrijwilligers met z’n tweeën aan de slag bij de vrouw. Door haar beperking en financiële situatie, was het haar niet gelukt om het zelf te regelen en ze was erg blij met de helpende handen van Present. “We zijn erg gastvrij ontvangen en tussendoor verwend met koffie, thee en broodjes”, blikt een van de vrijwilligers terug, “Ik heb een dag prettig samengewerkt met mijn collega vrijwilliger”. De mannen verwijderden eerste de oude stenen, waarna ze vervolgens de nieuwe oprit hebben bestraat. Het resultaat, een mooi egale oprit zodat de bewoonster makkelijk bij haar huis kan komen.

Ben jij handig of heb jij andere talenten en vind je het leuk om andere Bronckhorsters blij te maken met jouw hulp, klik dan hier voor meer informatie over wat je kunt doen als vrijwilliger van Present.