‘Ik kan het eigenlijk gewoon niet geloven’

21 augustus 2018

‘Ik kan het eigenlijk gewoon niet geloven’ zei de hulpontvangster toen we even samen thee dronken in haar tuin. Zelf was ze door allerlei omstandigheden niet in staat om haar overwoekerde tuin weer toonbaar te maken en het werd een grote last. Via Sa-Net werd een hulpvraag ingediend bij Present en een groepje flexvrijwilligers ging voortvarend aan de slag. In twee uur tijd zag de tuin er weer verzorgd uit. Tegen alle verwachting in hielp hulpontvangster zelf de hele middag mee. Ze genoot zichtbaar terwijl één van de vrijwilligers haar wat tekst en uitleg gaf over tuinonderhoud. Ter afsluiting dronken we nog een glaasje fris. ‘Want dit is tenslotte een feestje’ zei mevrouw. ‘En nu ga ik deze onwerkelijke middag even op me in laten werken’.