Kerstengelen brengen licht en warmte in Bronckhorst

16 december 2020

Ruim veertig individuele Kerstengelen en twee groepen Kerstengelen brengen in december licht bij inwoners van de gemeente Bronckhorst die wel wat extra aandacht kunnen gebruiken. Zowel de Kerstengelen als de ontvangers zijn erg enthousiast over de actie: “Wat een geweldig initiatief is dit”, “We zitten te popelen om iets leuks te bieden”, “Mevrouw is heel erg blij met de attenties en het praatje aan de deur” en “Wat een leuke actie is dit. Ik mag een ouder echtpaar verrassen die een beetje overdonderd waren en het niet direct snapten. Ze vroegen: ’Wat moet ik hier voor betalen?’ Het idee sprak me enorm aan, omdat ik het afgelopen jaar absoluut niet makkelijk vond. En me nu helemaal kan voorstellen wat eenzaamheid is. Tranen met tuiten dus, toen bleek dat ik zélf een kerstengeltje heb. Als het alle ontvangers net zo veel doet als mij, is deze actie dubbel en dwars geslaagd!”

De Kerstengelen zijn door Present verbonden aan de ontvangers. Deze laatste groep werden bij Present aangemeld via hulpverleners en particulieren. Een groep Kerstengelen van zorgboerderij De Bult is bijvoorbeeld gekoppeld aan opvangcentrum Het Passion in Hummelo. Iedere week brengen zij iets bij de bewoners en gasten van Het Passion. De deelnemers en medewerkers van De Bult hebben hiervoor zelf al Kerstengelen en Proatpotten gemaakt. De individuele Kerstengelen zijn gekoppeld aan alleenstaande ouders, eenzame ouderen, iemand die een dierbare heeft verloren of andere mensen die wel wat licht kunnen gebruiken in deze donkere maand.

#eenkleingebaar

Wil jij ook graag wat licht brengen in Bronckhorst? Doe dan mee aan het initiatief #eenkleingebaar van Humanitas, De Zonnebloem, Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk, Stichting Present en ‘Niet Alleen’. Jong en oud, familie, vrienden, buren, kennissen, collega’s. Iedereen kan deze dagen extra warmte verspreiden tijdens deze zware lockdown met een klein gebaar. Volg ons op Facebook, om ideeën op te doen.