Medewerkers Olbecon helpen mensen in Bronckhorst

25 november 2021

Vijftien collega’s van Olbecon gingen op de ‘Dag van de Ondernemer’ een middag als vrijwilliger aan de slag op vier plaatsen in Bronckhorst. “Ik heb het project als een mooi leermoment ervaren. Het was leuk om in een andere setting met mijn collega’s te werken”, liet een van de medewerkers van Olbecon weten. De projecten werden georganiseerd door Present Bronckhorst in het kader van het partnerschap dat Olbecon eerder dit jaar met Present aanging. Vooraf had Present bij het bedrijf de projecten gepresenteerd en de collega’s konden vervolgens inschrijven op het project dat ze graag wilden oppakken.

Twee groepen vrijwilligers hielpen twee alleenstaande vrouwen bij het opknappen van hun tuin. Er werd gesnoeid, onkruid verwijderd en in een van de tuinen werden eveneens wat nieuwe planten en struiken gepoot. Op een ander adres werd de aanbouw van een woning van een gezin met jonge kinderen geïsoleerd, zodat de wasmachine niet meer kan bevriezen. De bewoners konden dit niet alleen, omdat ze beiden een chronisch ziekte hebben. De laatste groep plaatste een schutting in een voortuin. Alle hulpontvangers waren erg blij met de hulp en het eindresultaat van een middag hard werken.

Samen met bewoners

De vrijwilligers werden warm ontvangen door de bewoners, die hen ook meer vertelden over hun leven. Een van de bewoners hielp zelf ook mee bij het klussen, dit werd als erg positief ervaren door de collega’s. “Mevrouw heeft af en toe geholpen en vond het leuk om te doen, als ze gemotiveerd wordt, kan ze vast meer dingen zelf oppakken”. Op een ander adres was er eveneens een goede samenwerking met de bewoner, die zelf niet veel mee kon helpen, maar wel duidelijk aanwijzingen gaf. Daarnaast kregen de vrijwilligers tussendoor iets te drinken met wat lekkers er bij.

Doe mee!

Lijkt het jou leuk om samen met anderen, bijvoorbeeld collega’s, je gezin, vrienden. kerkgenoten, enzovoort eenmalig iets te betekenen voor iemand in nood? Meld je dan nu aan!