Tuin in twee delen opgeknapt

23 november 2018

Een groep studenten uit Zwolle, die een weekend in de mooie Achterhoek verbleven, en een aantal flexvrijwilligers van Present hebben eind oktober en begin november de tuin van een oude alleenstaande moeder en zoon opgeknapt en onderhoudsarm gemaakt. De tuin was door allerlei omstandigheden al jaren flink verwaarloosd.
Het was een project in twee delen. De studenten hebben eerst de tuin helemaal schoon gemaakt. Ze verwijderden onkruid, zand, grind en worteldoek. Omdat alles gescheiden moest worden afgevoerd, was dit een flinke klus.
Een aantal dagen later maakten de flexvrijwilligers de klus af en legden nieuw worteldoek en grind in de tuin.

“Ik heb het project als zeer leuk, leerzaam en interessant ervaren. Tof om zo’n mooi resultaat te zien in zo korte tijd”, vertelde een van de studenten. Een andere student gaf het project zelfs een 10! ‘Het was heel gaaf om mijn energie en tijd in te zetten voor deze mensen door hun tuin op orde te maken. Ik heb heerlijk gewerkt in mooi weer en een glimlach op hun gezicht gebracht’.

De studenten kregen bij het afvoeren van het zand, grind en onkruid hulp van Hobelman-Halle. HCI uit Hengelo zorgde voor het nieuwe grind dat met hulp van de flexvrijwilligers in de tuin werd gestort. Een mooie samenwerking met diverse partijen.
Mevrouw en haar zoon zijn niet in staat om een tuin te onderhouden door diverse problematiek, maar hebben nu een onderhoudsarme tuin.
Door de opgeknapte tuin heeft de hele straat een netter aanzien gekregen en wordt de leefbaarheid vergroot. Present draagt hier graag een steentje aan bij.