Vakantiegangers De Betteld trakteren ouderen op ijs

29 augustus 2019

Een aantal vakantiegangers van camping De Betteld en vrijwilligers van Present Bronckhorst hebben deze zomer bewoners van De Zonnekamp verwend met een heerlijk ijsje. De bewoners genoten zichtbaar van de lekkere traktatie en de aandacht die er voor hen was. De vrijwilligers vonden het ook leuk om de ouderen te trakteren op ijs en een beetje aandacht. ‘Wonderlijk dat wanneer je iets van je tijd geeft aan een ander, je er zelf zoveel voor terugkrijgt’, merkte één van de vrijwilligers aan het einde van de middag op.

Het bezoek aan de Zonnekamp stond bij camping de Betteld deze zomer twee keer op het activiteitenprogramma. Vakantiegangers konden zich hiervoor aanmelden. Present Bronckhorst organiseerde de activiteit. De vrijwilligers verzamelden zich op de camping en gingen daarna samen richting De Zonnekamp, waar een ijskraam werd opgezet en ingericht. Bij de gezellige kraam werden de ijsjes naar wens gemaakt en versierd met slagroom en chocolade. Samen met de vrijwilligers genoten de bewoners van het ijs en de gesprekken die werden gevoerd. Het ijs werd gesponsord door eetcafé De Groes.

Wil jij met vrienden, collega’s of andere groep ook een maatschappelijk betrokken uitje organiseren en op die manier een bijdrage leveren aan een mooier en socialer Bronckhorst, klik dan hier en meld je aan!