Vele handen maken van verhuizing feest

5 april 2019

Vrijwilligers van Present Bronckhorst, hulpverleners van Sensire en MIEP en buren hebben eind maart een oudere man geholpen bij zijn gedwongen verhuizing. De woningbouwvereniging ging het huis waarin hij woonde slopen. De man kon door lichamelijke klachten en weinig netwerk de verhuizing zelf niet organiseren. Gelukkig gingen zijn zeer betrokken hulpverleners zelf aan de slag en schakelden zij Present Bronckhorst in voor extra handen. Aan het einde van de verhuizing verwelkomden de harde werkers de bewoner feestelijk in zijn nieuwe ingerichte huis met koffie en gebak.

De vrijwilligers van Present Bronckhorst begonnen ’s ochtends met het uit elkaar halen van het bed en kasten, terwijl de betrokken hulpverleners de laatste spullen van de man inpakten. Tussendoor werden zij voorzien van koffie, lekkers en broodjes. De man had dit geregeld met de huishoudelijke hulp. Zelf was hij die dag bij de dagbesteding, omdat de stress van de verhuizing hem te veel was. “Alles verliep prima! Er was een goed overleg en samenwerking met elkaar. We hebben in korte tijd veel werk verzet. Bovendien houden de vrijwilligers van Present goed rekening met de mensen die ze helpen en gaan respectvol met hen om”, blikt de hulpverlener terug.

Tegen de tijd dat de meeste spullen in het nieuwe huis weer op de plek stonden, kwam de bewoner thuis. Hij was erg blij met het resultaat. Om het goede einde van de klus te vieren, was er voor iedereen taart. De Presentvrijwilligers waren ook positief: “Een leuk en nuttig project bij een bewoner, die hulp kreeg van een aantal zeer betrokken hulpverleners. De verzorging was voortreffelijk en dit was de eerste keer dat ik de afsluiting van de werkzaamheden heb gevierd met een stukje taart!”