Vrijwilligers geven woonkamer metamorfose

8 maart 2019

Een groep vrijwilligers uit een kerk heeft eind februari de woonkamer van een alleenstaande vrouw in Bronckhorst opgeknapt. De vrouw woont al vele jaren in de ouderlijke woning. Om van het huis nu meer echt haar eigen plek te maken, wilde ze graag de woonkamer opknappen. Omdat ze weinig netwerk heeft en lichamelijk niet alles zelf kan doen, schakelde de sociaal consulent van de gemeente de hulp van Present in.

Present Bronckhorst koppelde het project aan de vrijwilligers van de kerk, die wel een keer iemand wilden helpen. Ze gingen een paar dagen aan de slag om de woonkamer een volledige metamorfose te geven. Van de muren werd eerst het oude behang verwijderd, gaten en oneffenheden glad gemaakt, nieuw glasvezel behang aangebracht en daarna werden de muren gesaust. Daarnaast kregen ook de kozijnen en deuren een verfbeurt. Omdat dit al een flinke klus was voor de groep, werd het geheel later afgerond door een tweetal flex-vrijwilligers van Present. De oude vloerbedekking werd vervangen door een mooie nieuwe laminaat vloer en afgewerkt met nieuwe plinten. “Het was erg gezellig om samen met elkaar te werken. Het enthousiasme van iedereen werkte aanstekelijk”, liet een van de vrijwilligers na afloop weten. Zowel de hulpverlener als de vrijwilligers zagen met eigen ogen hoe blij mevrouw was met het eindresultaat. “Het was duidelijk een zinvol project” aldus de groep.