Vrijwilligers Present bieden helpende hand

28 januari 2022

Vrijwilligers van Present hebben in de afgelopen tijd ondanks de strenge coronamaatregelen toch meerdere mensen kunnen helpen bij klussen die niet langer konden blijven liggen. Zo zorgden ze ervoor dat een vluchtelingengezin dat half januari naar Nederland kwam, werd verrast met een ingerichte woning. Een andere groep vrijwilligers hielp een alleenstaande man op leeftijd bij het opruimen van zijn verwilderde tuin.

Vier vrijwilligers gingen aan de slag met het verhuizen van een inboedel die beschikbaar werd gesteld door een inwoner van Bronckhorst. Met drie auto’s en aanhangwagens vol reden ze vervolgens naar het lege huis van het vluchtelingengezin. Ze werden hier ontvangen door de sociaal consulent van de gemeente die de huisvesting van het gezin moest regelen en de hulp van Present had ingeroepen. Zij wachtte hen op met een kop koffie en iets lekkers en hielp bij het uitladen. Bedden en kasten werden weer in elkaar gezet, tafels, stoelen en bank in de kamer geplaatst en voor buiten was er zelfs nog een volledige tuinset. Tussendoor reden de vrijwilligers nog een keer terug om de laatste aanhanger vol te laden. “Het was een leuke klus om te doen. We hopen dat het gezin blij is met alle spullen”, besluiten de vrijwilligers.

Pareltjes
Een paar weken later werd een alleenstaande man geholpen bij het opruimen van zijn voor- en achtertuin. Hulpverleners van ZorgPlus zijn stap voor stap bezig om samen met hem weer orde te krijgen in en om zijn huis. De tuin was erg verwilderd en lag vol met grofvuil. De vrijwilligers hielpen met het opschonen van de tuin en brachten het afval naar de stort. Na afloop keek de hulpverlener tevreden terug: ‘Vandaag weer een pittige tuinklus aangepakt door de vrijwilligers van Present Bronckhorst. Pareltjes, deze mensen!’

Doe mee!
Gelukkig is het inmiddels weer mogelijk om met maximaal vier personen binnen te klussen bij een plaatsgenoot die wel wat helpende handen kan gebruiken. Juist in deze tijd kunnen mensen met een klein netwerk en weinig geld wel wat extra aandacht en positiviteit gebruiken. Wil jij ook iets betekenen voor iemand anders en een ander blij maken met een opgeruimd huis, een fris gesausde woonkamer of een mooie tuin? Meld je dan nu aan!