Vrijwilligers Present maken Bronckhorst mooier

3 juni 2021

Circa vijftig vrijwilligers hebben in de afgelopen maanden de wereld een stukje mooier gemaakt via een project van Present Bronckhorst. Ondanks de voortdurende lockdown gingen ze aan de slag bij mensen die hun praktische hulp en een moment van aandacht heel goed konden gebruiken. Hierbij hadden ze plezier met elkaar, maar toverden ook een lach op de gezichten van de mensen die ze hielpen. “We vonden het ontzettend leuk om binnen de kaders van de coronamaatregelen toch onze handen uit de mouwen te kunnen steken en mensen blij te maken”, liet een vrijwilliger na afloop weten. Vaak was een moment van aandacht voor veel hulpontvangers nog belangrijker dan de klus die werd geklaard, want door de strenge coronamaatregelen zagen ze maar weinig andere mensen.

In totaal kwamen de vrijwilligers tijdens de lockdown in de eerste maanden van 2021 ruim 175 uren in actie voor een plaatsgenoot. Er werden tuinen opgeknapt, huizen opgeruimd, verhuisd, vloeren gelegd en geverfd. Twee statushoudersgezinnen werden geholpen bij het instapklaar maken van hun woning en met raamtekeningen werd een lach op de gezichten van de bewoners van een woonzorgcentrum getoverd.

Vanaf 5 juni is er gelukkig weer meer mogelijk en kunnen we met kleine groepen vrijwilligers ook binnen een klus oppakken bij een plaatsgenoot die wel wat helpende handen kan gebruiken. Hierbij spelen we natuurlijk voortdurend in op de coronamaatregelen.

Lijkt het jou leuk om samen met anderen, bijvoorbeeld je gezin, collega’s, sportclub, vriendengroep, kerkgenoten, enzovoort eenmalig iets te betekenen voor iemand in nood? Meld je dan aan en wij zoeken een passende klus