Vrijwilligers schieten moeder en dochter te hulp

11 maart 2021

Een groep van ongeveer tien enthousiaste vrijwilligers van Present Bronckhorst hebben de afgelopen weken het huis geverfd van een alleenstaande moeder en drie dochters, die vanuit een AZC een woning in Bronckhorst kregen toegewezen. De medewerkers van Vluchtelingenwerk die de vrouw helpen, vroegen Present om hulp. De moeder is erg blij met haar nieuwe huis en de hulp van de vrijwilligers, ze was bang dat ze met haar kinderen op de betonnen vloeren moest slapen omdat de verhuizing erg snel moest gebeuren. “Mijn moeder zegt: ‘Het huis is heel mooi!’. Bedankt voor jullie hulp!”, liet een van de dochters via een gesproken Whatsapp-bericht aan de vrijwilligers weten.

De vrijwilligers gingen in groepen van twee aan de slag in het huis. Ze maakten hiervoor samen met Vluchtelingenwerk een schema, zodat ze nooit met een te grote groep mensen aanwezig zouden zijn. Als laatste hebben de vrijwilligers laminaat in het huis gelegd, zodat moeder en dochters een fijn thuis krijgen. Samen met de medewerkers van Vluchtelingenwerk werd de inrichting van het huis bij elkaar gevonden.

Ondanks de lockdown proberen de vrijwilligers van Present toch de helpende hand te bieden aan kwetsbare mensen. Bijvoorbeeld door een tuin op knappen, maar ook door wat aandacht te geven aan mensen die eenzaam zijn of iemand te helpen bij een noodzakelijke verhuizing. Lijkt het jou ook leuk om iets voor iemand anders te doen, neem dan contact op met Hilde Colenbrander, coördinator Present Bronckhorst en informeer naar de mogelijkheden: hilde.colenbrander@presentbronckhorst.nl of T 06 15136687.