“Wauw, het wordt nog mooier dan ik had verwacht”

28 september 2021

Medewerkers LCG helpen mensen in Bronckhorst

“Wat me bij is gebleven, is het moment dat de bewoonster bij me kwam staan terwijl ik stond te schilderen. Ze vertelde over de jurken die haar moeder maakte, de henna die ze zet en wat ze doet met haar vriendinnen. Een ander mooi moment was dat ze binnenkwam, even stil was en zei: ‘Wauw, het wordt nog mooier dan ik had verwacht!’”. Daarmee wordt meteen duidelijk dat Present Bronckhorst niet alleen mensen met elkaar verbindt om een klus op te knappen, maar ook om voor iedereen een waardevolle ontmoeting te realiseren.

Een groep van vijftig consultants is eind september van grote waarde geweest voor verschillende bewoners van de Achterhoek. Negen van de consultants werden door Present in twee groepen verbonden met mensen in Bronckhorst die wel wat extra hulp konden gebruiken. Een groep van vijf vrijwilligers hielp een alleenstaande vrouw bij het opknappen van haar tuin en het sausen van haar woonkamer. De andere groep ging aan de slag in de tuin van een alleenstaande man. Deze tuin was erg verwilderd en er lag veel troep in. De groep van LCG heeft alle troep verwijderd, zodat een andere groep de man kan helpen bij het onderhoudsvriendelijk aanleggen van zijn tuin. Daarnaast hielpen de collega’s twee flexvrijwilligers van Present bij het plaatsen van een schutting.

Grote verschillen in de maatschappij

De vrijwilligers werden warm ontvangen door de bewoners, die hen ook meer vertelden over hun leven. Dat maakte indruk. “Wat mij geraakt heeft zijn de grote verschillen in onze maatschappij. Iets dat je natuurlijk wel weet maar als je het op deze manier ervaart dan is dat erg indrukwekkend.”, aldus een van de consultants.

Collega’s van de vrijwilligers in Bronckhorst waren gelijktijdig aan het klussen bij mensen in Doetinchem, Wehl, Aalten, Dinxperlo en Winterswijk. De projecten voor Present waren een onderdeel van hun teamweekend in het oosten van het land. LCG is sinds dit jaar partner van Present Achterhoek. Naast dat ze Present sponsoren, helpen ze ook bij het ontwikkelen van de strategie voor de toekomst en zetten hun medewerkers zich in voor kwetsbare mensen in de Achterhoek.

Doe mee!

Lijkt het jou leuk om samen met anderen, bijvoorbeeld collega’s, je gezin, vrienden. kerkgenoten, enzovoort eenmalig iets te betekenen voor iemand in nood? Meld je dan nu aan!