Wethouder en flexvrijwilligers leggen nieuwe grasmat

2 mei 2019

Wethouder Willem Buunk en twee flexvrijwilligers hebben in april een alleenstaande moeder geholpen bij het opknappen van haar achtertuin. De vrouw had een groot gedeelte van de tuin zelf opgeknapt, maar het lukte haar niet alleen om de tuin verder schoon te krijgen en te egaliseren. Omdat ze geen geschikte hulp kon vinden binnen haar eigen netwerk, schakelde een consulent van het sociaal team van de gemeente Bronckhorst de hulp van Present in.

“Heel plezierig project en volgens mij nuttig voor degenen die we geholpen hebben. Mooi om te zien hoe betrokken en vakkundig de vrijwilligers van Present zijn. Er wordt topkwaliteit geleverd”, laat Buunk na afloop weten. De wethouder en vrijwilligers hielpen de vrouw bij het verwijderen van resten puin, oud gras en onkruid uit de grond en egaliseerden de tuin daarna. Toen alles glad en schoon was, werd het gras gezaaid en de grond bemest. Het benodigde tuingereedschap konden ze lenen van de buitendienst van de gemeente.

Tijdens het werken werden de mannen getrakteerd op een goede bak koffie en was er tijd om met elkaar en de bewoonster in gesprek te komen. De vrouw was na afloop ontzettend blij met het resultaat: de klus waar ze al bijna twee jaar tegenaan hikte, werd in een paar uur tijd eindelijk geklaard.