Verhalen

Voortuin opgeknapt door collega’s Voskamp

‘We hebben hard gewerkt met de collega’s, het was eigenlijk te warm, maar het was voor een goed doel. Het resultaat is mooi en mevrouw is er erg blij mee en dat doet ons goed’.  Dit zegt een van de vrijwilligers van de Voskamp Groep, die onlangs op een snikhete dag voor een alleenstaande moeder in de gemeente Bronckhorst de voortuin hebben opgeknapt. Voskamp doet dit in het kader van hun landelijke VoskampDoet-dag. In totaal waren er negentig collega’s aan de slag die dag.

Mevrouw heeft al twee jaar de grote wens om haar voortuin opnieuw in te richten. Maar door veel zorgen in haar privéleven en overbelasting heeft ze er de tijd, de energie en het netwerk niet voor om het op te pakken. En ze beschikt niet over de financiële middelen om een professionele hovenier in te schakelen.

Zorgorganisatie Sius bracht mevrouw in contact met Present Bronckhorst. Present had een aanbod van medewerkers van Voskamp Groep die graag iets voor een ander wilden doen en nam vervolgens de volledige organisatie voor haar rekening, waaronder het regelen van alle benodigde materialen en hulpmiddelen. Mevrouw had zelf ook al het nodige aangeschaft in de loop van de tijd. Zo waren er klinkers en tegellijm voor het maken van een grote bloembak, voldoende zwart zand om de bak mee te vullen en er waren plantjes om erin te zetten. En er was een big bag met wit zand om kleine muurtjes te maken, die big bag met wit zand stond al twee jaar klaar in haar voortuin.
Een van de collega’s: ‘de voorbereiding was prima, we konden direct aan de slag. De samenwerking met alle betrokkenen was perfect, daardoor hebben we veel werk kunnen verzetten en is het project vlekkeloos verlopen’.
Mevrouw is erg blij dat haar voortuin nu eindelijk is opgeknapt zoals ze zich had voorgesteld. Nu het zware werk is gedaan, kan ze zelf de tuin verder aankleden en onderhouden.

Doe mee!

Ben jij nieuwsgierig geworden en lijkt het jou ook leuk om eenmalig samen met een groep collega’s, vrienden of familieleden een dorpsgenoot te helpen die wel een steuntje in de rug gebruiken kan? Meld je dan nu aan!