Bruggenbouwer van het jaar… Award

Bij Present bouwen we bruggen. Door het hele land en op talloze manieren. Het is onze core business: een brug slaan tussen mensen. Omdat we het slaan van bruggen zo belangrijk vinden blíjven we er over vertellen. En ook dat is belangrijk. Door deze verhalen geven we heel concreet invulling aan de visie van Present.

Om elkaar te stimuleren te vertellen over het werk dat we doen, en om anderen te inspireren en te bezielen is er de jaarlijkse verkiezing ‘Bruggenbouwer van het jaar’. De winnende stichting:

• gaat met de wisselbrug naar huis;
  • ontvangt de eretitel ‘bruggenbouwer van het jaar 2019’ die je blijvend kunt gebruiken;
  • heeft zich laten zien als een excellente bruggenbouwer;
  • heeft een prachtig verhaal om vaker te vertellen;
  • krijgt (samen met de genomineerden) een Masterclass Verhalen Vertellen.

Waar bestaat een goed bruggenbouwer verhaal uit?

• Beschrijft een bijzonder project óf initiatief waaruit blijkt dat er bijzondere bruggen zijn gebouwd.
  • Het is duidelijk wat er plaatsvond en wie de betrokken partijen waren.
  • De impact op de hulpontvanger/groep/hulpverlener/gemeenschap heeft een aanzienlijke plek in het verhaal.
  • Mooie, ontroerende en pakkende tekst.

Meedoen?

Procedure

Na 23 december worden de ingezonden verhalen op basis van bovenstaande selectiecriteria beoordeeld. Uit de tien verhalen die er het meest uitspringen kiest de jury de drie beste verhalen. De inzenders hiervan mogen hun verhaal tijdens de Present zaterdag zelf aan het publiek vertellen in een korte pitch. Hiervoor krijg je tijdens de Presentvrijdag een masterclass ‘verhalen vertellen’ aangeboden.
Het aanwezige publiek kiest vervolgens de uiteindelijke winnaar. De winnaar mag naar huis met de wisseltrofee, blijvende roem en een masterclass verhalen vertellen in ‘the pocket’!

Masterclass verhalen vertellen

Tijdens de Present vrijdag krijgen de drie genomineerden de kans hun verhaal aan te scherpen om dit zo op en top mogelijk te kunnen overbrengen tijdens de Award Show op vrijdagvond.
Je wordt klaargestoomd voor een weergaloze pitch op het podium. En daar heb je niet alleen in 2019 iets aan.

Jury

De samenstelling van de jury is nog niet bekend.

Aanmelden Bruggenbouwer award 2019

Nog niet aangemeld, aarzel dan niet langer:

Ja, ik meld me meteen aan voor de Presentdagen!

Terug naar homepage Presentdagen