Jong Present

05-10-2020

Als jij de baas van de wereld was; wat zou er dan veranderen?

Welk maatschappelijk probleem zou je graag opgelost zien?

Welk onrecht maakt jou boos of verdrietig?

Voor wie wil jij je inzetten?

Als deelnemer aan het project “Youth makes a difference”, kun je werkelijk iets doen met jouw maatschappelijke betrokkenheid. “Youth makes a difference” is een traineeship bij Stichting Present West-Betuwe. Als trainee word je gestimuleerd om jezelf te ontwikkelen door te werken aan iets wat jij écht belangrijk vindt. Dit kan individueel of samen met andere jongeren. Een traineeship duurt 80-100 uur, wat neerkomt op een periode tussen drie en zes maanden van 4 tot 8 uur per week. Samen met een coach stel je een persoonlijk ontwikkeltraject op; de coach blijft gedurende het hele traject een sparring-partner waar je op terug kunt vallen. Afhankelijk van jouw talenten, persoonlijke interesses en ambities kun je een eigen project opzetten of meedraaien met de lopende projecten van Present Culemborg / West-Betuwe. Het wordt hoe dan ook een interessante en leerzame tijd!

Stichting Present slaat een brug tussen de kwetsbaren in de samenleving en mensen die iets willen doen voor anderen. Al jaren organiseert Present in Culemborg en West-Betuwe diverse sociale en praktische projecten van uiteenlopende aard. Bijvoorbeeld wandelen met eenzame ouderen, opruimklussen bij mensen die depressief zijn of tuinen en huizen opknappen bij mensen die -om welke reden dan ook- de regie over hun leven even kwijt zijn. Ook fotoprojecten waarin mensen van verschillende culturen met elkaar in contact komen of een belproject waarin jongeren met ouderen in gesprek gaan over relevante thema’s, zijn activiteiten van Present in Culemborg en West-Betuwe.

Ben je tussen de 14 en 27 jaar, en ben je minstens 4 uur per week beschikbaar? Wil jij meebouwen aan een samenleving waarin mensen naar elkaar omzien? Wil je jezelf ontwikkelen, werkervaring opdoen, en tevens een extraatje verdienen in de vorm van een vrijwilligersvergoeding? Meld je dan aan. You’ll make a difference!

Voor meer informatie en aanmelding: app, bel of mail met Josette Jansen: info@presentculemborg.nl , 06-15180090.