Meedoen als bedrijf

Stichting Present de Bevelanden is een makelaar in sociale betrokkenheid. Zoveel mensen, zoveel mogelijkheden! Wij zijn ervan overtuigd dat ook bedrijven genoeg mogelijkheden in huis hebben om die sociale betrokkenheid te tonen en vorm te geven. Stichting Present kan deze maatschappelijke betrokkenheid voor u in kaart brengen en faciliteren. Zodat u zich alleen maar hoeft te profileren als Maatschappelijk Betrokken Ondernemer op een manier die bij u past. Dus wilt u met uw bedrijf Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Dan is een samenwerking met Stichting Present De Bevelanden de overweging waard.

Een paar mogelijkheden:

# Deelname aan projecten:

Beleef een zinvolle en goed bestede dag door u met een groep collega’s onbetaald en op projectbasis in te zetten voor kwetsbare medemensen uit uw omgeving. Uw hulpaanbod en de beschikbaarheid staat bij Present centraal. Je één dag vrijmaken om iemand te helpen is voor bijna iedereen haalbaar. Voor de – vaak kwetsbare – hulpvragers is één dag ook goed te overzien. Als bedrijf kan je met een grote groep één grote klus doen of je opdelen in teams en tegelijkertijd meerdere klussen doen. Structureel met je bedrijf anderen helpen kan uiteraard ook.
Met een groep kun je in één dag echt veel werk verzetten, waardoor de hulpvrager een flinke boost krijgt. Daarbij geeft het veel plezier om je met collega’s, vrienden of familie voor een ander in te zetten. Je leert elkaar op een andere manier kennen. Juist het werken in een groep maakt een Present-dag tot een verrijkende ervaring.
Aan deze projecten zijn kosten verbonden. We helpen kwetsbare groepen die zelf onvoldoende middelen hebben. Daarom brengen wij de organisatie, begeleiding en eventueel het verbruik van materialen bij u in rekening. Dit doen wij tegen kostprijs. Wilt u zelf materialen sponsoren, dan brengen wij dit uiteraard niet in rekening. Een vrijwilligersproject met 5 tot 10 deelnemers kost € 500,- inclusief BTW. Voor groepen van 10 tot 250 deelnemers maken we een maatwerk offerte. Meld u aan of neem contact op voor een kennismaking.

# Teamcoaching IKBEN!ZINVOL

Neem met uw (directie- of management)team deel aan een IKBEN!ZINVOL-dag. IKBEN!ZINVOL is een effectieve en ‘duurzame’ vorm van teamcoaching, dus met een maatschappelijk randje. Een IKBEN!ZINVOL-dag ziet er als volgt uit. ’s Ochtends voert het team een (uitdagend) vrijwilligersproject uit in bijzijn van één of twee professionele teamcoaches. De middag staat in het teken van reflectie en evaluatie. Door de spiegel voor te houden, creëert de teamcoach openheid rondom de huidige samenwerking, wordt bevestigd wat goed gaat en wordt de vinger gelegd op ontwikkelingspunten. Zowel individueel als in teamverband krijgt u naast inspiratie een concrete set adviezen c.q. vaardigheden mee.

De kosten van een IKBEN!ZINVOL-traject hangen af van uw probleemstelling, de specifieke coachingsdoelstellingen en de omvang van uw team. Neem contact met ons op voor een persoonlijk gesprek en een offerte op maat.

# Join the club!

Doet u liever geen project? Join the club! Met uw kennis, materiaal, netwerk, diensten en/of financiële bijdrage steunt u onze missie op een manier die bij uw bedrijf past. Mogelijkheden genoeg om als Maatschappelijk Betrokken Ondernemer een stukje te investeren in de lokale samenleving. Behoefte aan meer informatie? Vul dan deze kaart in en we nemen contact met u op om het te bespreken.

Join the “Bevelanden Bussiness Club”

Word zakelijk partner voor de duur van 3 jaar!
In een overeenkomst leggen we vast wat we voor elkaar kunnen betekenen. U steunt ons met een bijdrage van 1000 euro per jaar. Daar staat jaarlijks, indien gewenst, één project voor 5-10 medewerkers tegenover. We leveren maatwerk, dus in overleg zijn er altijd passende mogelijkheden. U ontvangt jaarlijks een MVO certificaat als bewijs dat u zich een maatschappelijk betrokken ondernemer toont op de Bevelanden. Publiciteit op sociale media en website zijn in overleg mogelijk. Verder nodigen we u één keer per jaar  uit voor een bijeenkomst met alle partners van Present op de Bevelanden.

Join the “Club van 500”

Word lid van de club van 500!
U steunt ons met een (meervoud) van 500 euro per jaar. U bepaalt zelf of u ons eenmalig steunt of periodiek. U ontvangt van ons een bewijs van lidmaatschap.
Publiciteit behoort, desgewenst, tot de mogelijkheden. En u wordt op de hoogte gehouden van ons werk door de nieuwsbrief en ons jaarverslag

Join the “Club van 100”

Word lid van de club van 100!
U steunt ons met een (meervoud) van 100 euro per jaar.
En u wordt op de hoogte gehouden van ons werk door de nieuwsbrief en ons jaarverslag.

Daarom meedoen!

Wij geloven dat wanneer steeds meer mensen naar elkaar omzien, de wereld een stukje mooier wordt voor iedereen. Je doet iets terug voor de omgeving van je onderneming, vooroordelen vervagen en de betrokkenheid bij elkaar groeit. Daarnaast krijgen de hulpvragers een steuntje in de rug en ervaren ze dat ze er niet alleen voor staan. Present zijn doe je niet alleen, maar dat doen we samen!

Ervaringen

Wat vindt Mourijn van ’t Hof van Zorggroep Ter Weel?
“Wij van Ter Weel werken regelmatig op een prettige manier samen met Stichting Present de Bevelanden op het gebied van inzet van vrijwilligersgroepen. Ongeveer één keer per maand brengt Present ons in contact met een groep enthousiaste vrijwilligers. Deze komen met plezier en naar volle tevredenheid een activiteit doen bij Zorggroep Ter Weel. De vrijwilligers gaan bijvoorbeeld pannenkoeken bakken met onze cliënten of een fijne wandeling buiten maken. Dit is prettig voor de cliënten en ontlastend voor de medewerkers. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Bovendien brengt het levendigheid met zich mee in de locaties van Ter Weel en maken de vrijwilligers kennis met een voor hen vaak onbekende wereld”.