Goed voorbeeld doet koek volgen!

19-02-2018

Vorig jaar nog heeft, in het kader van hun Serve the City-dag, een groep van ruim 100 mensen uit de Rafael gemeente, zowel jong als oud, op tal van wijzen en plaatsen de handen uit de mouwen gestoken voor mensen die gebrek hebben aan gezondheid, financiële middelen of een sociaal netwerk in de regio de Bevelanden. Vorige week was er de Rafaël Youth Sunday, een jongerendienst georganiseerd door een groep jongeren van de Rafaëlgemeente in Goes. Zij kiezen een goed doel uit wat ze willen steunen en deze keer was dat Stichting Present de Bevelanden. Gemeenteleden werden opgeroepen om koekjes te bakken. Aan deze oproep werd massaal gehoor gegeven: ruim duizend koekjes werden er gebakken. Deze konden dan zaterdagochtend worden ingeleverd in De Vliet, het door-de-weekse activiteitengebouw van de Rafaëlgemeente. Daar stonden de jongeren klaar om de meer dan duizend koekjes mooi in te pakken. Zondag na de dienst zijn de koekjes verkocht en werden de kopers gevraagd om de koekjes met iemand te delen of weg te geven. De actie was een groot succes en de opbrengst ook!

Stichting Present is niet alleen blij met de opbrengst, maar juist ook met het initiatief dat de jongeren van de Rafaelgemeente aan de dag hebben gelegd. Zij hebben laten zien hoe je Present kan zijn in je eigen buurt op een manier die bij je past en op een moment dat het je schikt.

En ook dat iedereen daar wel iets in kan betekenen. Al is het maar door gezellig met die eenzame vrouw uit de straat een kopje koffie te drinken met een koekje erbij!

Daarom de vraag aan u en jou: Wat kan en wil u/jij doen voor kwetsbare mensen in je buurt?