Leerlingen Calvijn Present op de Bevelanden!

23-01-2018

Afgelopen donderdag 18 januari stormde het hard, maar de VWO-leerlingen van het Calvijn College uit Goes zijn er toch op uit gegaan om zich in te zetten voor mensen in onze Bevelandse samenleving. Een aantal keren per jaar mogen leerlingen van het Calvijn College hun sociale betrokkenheid tonen in de vorm van een project dat aansluit bij hun talenten. Via Stichting Present de Bevelanden komen deze leerlingen dan terecht bij mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. Deze keer werden de handen uit de mouwen gestoken bij Zorgmanege “Op je gemak” in Yerseke. Peuters uit het AZC mochten een dagje naar het Klok’uus. In zorgcentrum Ter Weel werden er activiteiten met ouderen gedaan. Wijkbewoners van Goes-Zuid en diverse ouderen kregen een digisteuntje in de rug bij hun vragen en digitale problemen met de computer. De ABC-ontmoeting tussen leerlingen en statushouders is wat verwaaid. Door de storm was de opkomst niet heel hoog, terwijl zich wel heel wat mensen hadden opgegeven. Ze hebben er met elkaar het beste van gemaakt. Nieuw was het opknappen van twee kinderkamers in Baarland en Kloetinge. Mooi dat er weer een leefbare ruimte ingericht kon worden voor kinderen in armoede met subsidie van het ministerie van SVW en de handen van de leerlingen van het Calvijn College in Goes.

Nieuwsgierig wat u kan doen voor uw medemens? Vraag het ons: www.presentdebevelanden.nl

Iedereen kan tenslotte Present zijn!