Bornego is Present op 11 juli 2018

13-07-2018

Stichting Present De Fryske Marren verbindt jong en oud!

Op woensdag 11 juli hebben 5 groepen brugklassers van Bornego Joure zich op 5 locaties ingezet voor de ouderen uit de buurt. Het was een fantastische ochtend met leuke activiteiten en mooie ontmoetingen. Koffie inschenken en een praatje maken, helpen met knutselen bij Vegelinstate, spelletjes doen bij het Sociaal Café in Sint Nicolaasga, wandelen in het bos met de bewoners van  Doniahiem, fietsen met behulp van het fiets- labyrint in Sint Theresia en helpen met de gymnastiek bij de  Flecke!

Reacties van een paar leerlingen: “het is mooi om oudere mensen te helpen en ze blij te zien, ik vind het heel goed dat we dit hebben kunnen doen! Ik vond het leuk dat ze veel over vroeger praten,  en dan zie je ook hoe het leven van oudere mensen is en dat vind ik bijzonder”.

Corien Rondaan, coördinator activiteiten van Donahiem:  voor ouderen is het fijn om jongeren te ontmoeten, dit is niet altijd vanzelfsprekend Wat voor jongeren gewoon is, zoals bijvoorbeeld naar buiten gaan door te wandelen en te fietsen, is voor onze cliënten een echt uitje!  De jongeren waren echt een bijzonder  “lichtpuntje” op deze dag!

Meedoen als school?

Steeds meer scholen ontdekken samenwerking met Present als manier om hun ‘sociaal kapitaal’ te ontwikkelen en te mobiliseren. De combinatie van kinderen, scholen en buurten vormt een unieke kracht. Juist op school leren kinderen over hun toekomstige plek in de samenleving. Present kan de school en/of uw klas begeleiden om zich vrijwillig in te zetten voor kwetsbare mensen in hun eigen buurt. Meer informatie? Zie www.presentdefryskemarren.nl