Leefbaar thuis voor 3 gezinnen in De Fryske Marren

11-06-2018

Leefbaar thuis voor 3 gezinnen in De Fryske Marren

Present de Fryske Marren doet  dit jaar mee aan het project ‘een leefbaar thuis’. Wij willen ons dit jaar extra inzetten voor kinderen in armoedesituaties en kamers/huizen/evt. tuinen voor de kinderen (en hun ouders) opknappen. Er is voor ieder gezin budget  beschikbaar om het huis gezellig en kindvriendelijk te maken. De projecten worden gedaan ‘achter de voordeur’ met als doel om kinderen die vanwege armoede in een onleefbare leefomgeving wonen vooruit te helpen. Het beoogde doel is een fijne opgeruimde thuissituatie voor deze kinderen en hun ouders zodat ze beter kunnen meedoen in hun sociale netwerk, omdat zich niet meer schamen om vriendjes en vriendinnetjes thuis uit te nodigen. Dit doen we door het met vrijwilligers uitvoeren van  projecten bij gezinnen thuis waarbij we van weer een thuis kunnen maken voor kinderen en hun ouders.  We hopen in dit project minimaal 700 kinderen in geheel Nederland te helpen.