Nieuwsbrief Stichting Present Maart 2019

20-03-2019

Volop in beweging!

Present slaat een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Als makelaar in vrijwilligerswerk bieden wij de mogelijkheid voor vrijwilligers om zich in de eigen woonplaats in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. Voor één dagdeel of voor langere tijd.

Flexmedewerkers helpen met projecten

De vrijwilligers uit de flex-poule helpen bij verschillende projecten. Hier helpt men bij een behangklus en een tuinproject maar ook laminaat leggen, opruimen of muren sausen komt regelmatig voor. Zij hebben zich als individu aangemeld en doen in wisselende samenstelling vaker met een project mee. Het is een mooie manier om anderen te ontmoeten en ondertussen ook zinvol bezig te zijn door iemand te helpen. Je kunt zelf bepalen hoe vaak en wanneer je mee wilt doen, alle hulp is welkom. Heb je belangstelling? Neem contact op met Annelien Ellerman, tel. 06-15487120

Meet&Eat te Joure 11 april a.s.

Op 11 april organiseren we samen met vluchtelingenwerk Joure een “Meet&Eat” en zoeken hiervoor vijf gastgezinnen in Joure. Meld je aan als gastgezin, ontvang thuis vluchtelingen aan tafel en ga samen eten. Een gezellige én laagdrempelige manier om in contact te komen met vluchtelingen want eten verbindt altijd! Kijk op de website voor meer informatie over “Meet&Eat en als je mee wilt doen kun je hier het aanmeldformulier invullen. We ontvangen je aanmelding graag voor 6 april a.s.

Voor hulpverleners:

Als professional in zorg en welzijn heb je een hart voor je cliënten en wil je veel voor hen betekenen. Helaas word je vaak beperkt door tijd en budget. Ondersteuning door een groep vrijwilligers zou een welkome aanvulling zijn. Present biedt die vrijwillige hulp aan. Voor meer informatie zie onze website.

Present presenteert Present!

Medewerkers van Present vertellen het verhaal van Present. Ook belangstelling voor een presentatie? Meld je aan via onze website en bekijk hier onze video.