Nieuwsbrief zomer 2019

16-09-2019

Nieuwsbrief Zomer 2019

Geslaagde Meet & Eat ontmoeting met statushouders in Joure.
Op donderdag 11 april jl. hebben 6 gezinnen uit Joure hun deuren opengezet voor de Meet & Eat. Iedereen verzamelde eerst bij het kantoor van Vluchtelingenwerk voor een gezamenlijke start. Daarna ging men lopend of met de auto naar het huis van het gastgezin. Lees verder op onze website.
Op 18 juni was er een speciale ontmoeting bij Miks welzijn.
Annelien Ellerman van stichting Present  overhandigde een taart en bloemetje aan Anneke Nagel van Miks welzijn. Present De Fryske Marren wil een brug slaan tussen mensen die iets te bieden hebben en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Miks welzijn werkt samen met de gemeenschap en zorgt voor de juiste verbindingen. Beide organisaties passen daarom goed bij elkaar en vullen elkaar aan. Een bruggenbouwer is iemand die een persoon en/of organisatie verbindt en meebouwt aan betrokkenheid en omzien naar elkaar in de stad en de dorpen. Stichting Present wilde daarom op deze wijze alle bruggenbouwers van Miks welzijn bedanken voor de mooie en waardevolle samenwerking in de afgelopen jaren.
Een groep collega’s van het bestuurskantoor CBO Meilân is onlangs een hele dag in de weer geweest via Present.
De binnentuin van de Jelle Meineszhof in Balk werd door hen omgetoverd naar een prachtige beleeftuin. Een plek waar nu veel te ontdekken en genieten valt.
Wilt u Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Dan is een samenwerking met Present De Fryske Marren de overweging waard. Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf. Collega’s werken met elkaar in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best! Voor meer informatie zie onze website.
Bornego College is Present! Op 1 juli hebben 28 brugklassers van Bornego College uit Joure vrijwilligerswerk gedaan op vijf locaties in Joure en Scharsterbrug. Er werd uitgebreid gesproken met vrouwen uit andere culturen die beter Nederlands willen leren. Er werd samen gezongen, een spel over brandpreventie gedaan, gewandeld en gewoon gezellig gekletst. Mooie ontmoetingen tussen jong en oud! Reacties van leerlingen:
– Ik wist niet dat Nederlands zo moeilijk is om als nieuwe taal aan te leren.
– Het vluchtverhaal van de vrouw met haar kinderen, dat klinkt heel erg.
– De oude mensen vonden het leuk dat er kinderen op bezoek kwamen.
– Het was heel leuk en gezellig, met gekkigheid erbij!
– Sommige mensen zijn best wel alleen of hebben geen familie meer.
– Ik heb een man in een rolstoel naar zijn kamer gebracht, dat vond hij heel leuk.
– Ik vond het erg indrukwekkend om te zien hoe de oudere mensen zich vermaken bij het zingen.
Wegens de zomervakantie is Present gesloten van 24 juli t/m 18 augustus. Daarna zijn wij weer goed bereikbaar.