Casus Dakloze man

Cijfers van het impact dashboard laten zien wat de resultaten van Present Den Haag zijn. De resultaten zijn een optelsom van projecten zoals deze casus, waar de daadwerkelijke impact zit. Een voormalig dakloze man was op drift geraakt door het systeem. Met hulp van Present en zijn hulpverlener krijgt hij nu de kans op rust in een eigen huis.

Vrijwilligers hebben geholpen met stofferen, schilderen en het behangen van de woning. Door van de woning weer een gezellig thuis te maken wordt het sociaal isolement doorbroken. De man durft weer mensen bij hem thuis uit te nodigen en nog veel belangrijker, zijn dochter kan weer bij hem komen logeren. Hij voelde zich hierdoor weer iemand die meetelt in de maatschappij. Mensen kwamen hem zomaar helpen.

Vrijwilligers die hebben meegedaan aan dit project vertelden dat het hun ogen heeft geopend. De vrijwilligers vonden het fijn om iets voor een ander te betekenen. Ze waren verbaasd dat mensen in Nederland in zo een situatie leven. Ze zagen dat ze het verschil konden maken en willen dit nu vaker doen. Het is namelijk bijzonder om als groep een ervaring als deze op te doen.

Dit sluit ook aan bij de Kernwaarden van Stichting Present, hoe wij willen werken en hoe wij erin staan.

• Ieder mens is alles waard. Zowel de vrijwilligers als de hulpontvangers zijn bovenal mens en dienen met respect te worden behandeld. Daarom zet Present zich bij ieder project met hart en ziel in.
  • Present wil mensen in hun eigen leefomgeving met elkaar verbinden.
  • Als Present zijn wij professioneel in ons werk en leveren kwaliteit, met zorg en aandacht.