Actie: Licht in Donkere Dagen

Prachtige herfstkleuren overal. Sint is in het land. We gaan richting de kerstdagen. Velen versieren hun huis en steken mooie kaarsen aan. Een warme sfeer die de wintermaanden gezellig maakt.

Dat geldt niet voor alle Hagenaren, er zijn ook stadsgenoten die opzien tegen de wintermaanden. December kan juist confronterend zijn vanwege het gemis aan warmte van een gezin en familie. Dan is Oud en Nieuw geen knalfeest, maar misschien wel een diep verlangen naar een beter 2020.

Breng samen met ons Licht in Donkere Dagen

Van 1 december 2019 tot 29 februari 2020 hebben we daarom de actie Licht in Donkere Dagen (LiDD) waarmee we speciale projecten uitvoeren om de warme sfeer van de wintermaanden (uit) te delen. Gezin, bedrijf of kerkgroep? Iedereen is welkom, er zijn kleine en grote projecten mogelijk. Ook met een vriendengroep, sportclub, studentenvereniging etc. ben je van harte welkom!

Meedoen?

Hieronder vind je een paar suggesties. Heb je zelf een goed idee? Wij zoeken graag een ontmoeting die bij jou/jullie past. Bel ons op 070-36 96 540 of mail naar info@presentdenhaag.nl. We bespreken dan je mogelijkheden en wensen zoals groepsgrootte, gewenste maand, dag, tijd en natuurlijk het soort activiteit.

Voorbeeldprojecten

Kerstsfeer in (te)huis

Help met het aanbrengen van de kerstversiering, en breng de kerstsfeer in huis. Er zijn heel veel locaties die hun (jonge of oudere) bewoners of cliënten graag een gezellige kerstsfeer willen geven. Wat een feest als er stadsgenoten langskomen, die voor deze versiering kunnen zorgen!

Koffie en kerstkrans

Ontmoeting met een lekkere kerstkrans en koffie, en bijvoorbeeld een mooi kerststukje voor op de tafel. Breng een bezoekje aan een eenzame stadsgenoot. Jong of oud, zoek de ontmoeting en breng een lichtje.

Kaarsen en Muziek

Breng winter- en kerstliederen met kaarslichten bij de mensen thuis, in een tehuis of woongroep. Muziek brengt zoveel blijdschap en gezelligheid. Maken jullie graag muziek of zingen jullie graag? We zoeken graag een plek waar jullie de kerstmuziek kunnen brengen.

Pret en chocolademelk

Vorm een vrijwilligersgroep met je collega’s voor een schaatsuurtje met kinderen die tijdelijk niet thuis kunnen wonen. Samen in beweging zijn, pret hebben en afsluiten met een grote mok chocolademelk. Of wat dacht u van een mooie winterwandeling met een stadsgenoot op leeftijd.