Meedoen als bedrijf

Iedereen kan zich bij Present aanmelden om zich met een groep in te zetten voor iemand of een maatschappelijk initiatief of maatschappelijke organisatie die de hulp goed kunnen gebruiken. De Haagse samenleving in beweging brengen om naar elkaar om te zien, dat is onze missie.

Jaarlijks verbindt Present Den Haag  al zo’n 225 groepen aan een hulpvraag. En meer is mogelijk! Er zijn vele kansen voor Haagse bedrijven en organisaties om hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen door de inzet van mensen en middelen.

• Helpt u die sociale horeca-ondernemer, die zich inzet voor ex-verslaafden?
  • Maken jullie het huisje bewoonbaar voor een jonge moeder en haar baby?
  • Helpen jullie mee om het terras opnieuw te tegelen, zodat die oudere dame met een slechte gezondheid en weinig middelen weer heerlijk kan genieten van een kopje koffie in de zon?
  • Kom je koken voor de jongeren in de daklozenopvang en ga je daarna ook samen met ze aan tafel?
  • Wil jullie HRM – afdeling haar expertise  een middag inzetten voor jongeren die nu een opleidingsplek hebben gevonden waar ze het wel volhouden ?
  • Neemt U het groepje oudere mannen van een verzorgingshuis eens mee voor een biljart met een borreltje?

In een dag of zelfs dagdeel geeft uw organisatie deze hulpvragers een steuntje in de rug, zodat ze ervaren dat ze er niet alleen voor staan!

Maatschappelijk betrokken ondernemen

Wilt u uw medewerkers de gelegenheid geven om zich in te zetten voor onze mooie stad? Present Den Haag helpt u graag om uw MVO-beleid lokaal  concreter te maken voor u en uw medewerkers. Samen de schouders eronder en achteraf voldaan terugkijken op een mooie en zinvolle dag ! Een Present-dag zorgt voor teambuilding. Het contact met mensen, die je anders nooit zou ontmoeten verbreedt je horizon en is verrijkend voor iedereen. We kunnen u ook helpen met de  opzet van een jaarprogramma, waarbij uw medewerkers zich meerdere keren per jaar kunnen inzetten.

Projecten

Present Den Haag heeft contact met diverse maatschappelijke organisaties, hulpverleners en met vele maatschappelijke initiatieven in het Haagse. De hulpvragen die wij van hun ontvangen zijn heel divers. Voor ons is het dé uitdaging om op basis van jullie aanbod een project te organiseren dat bij jullie past en betekenis heeft voor een ander; zinvolle projecten met een kop en een staart.

De mogelijkheden voor bedrijven of teams om zich in te zetten zijn legio. Misschien heeft u zelf al heel duidelijke ideeën hierover of misschien bent u met uw bedrijf gewoon beschikbaar en hoort u graag waar de nood het hoogst is. Present Den Haag bespreekt het allemaal graag met u.  Jullie aanbod en beschikbaarheid staan centraal bij de organisatie.

Wij organiseren 3 categorieën projecten: sociaal, praktisch en expertise.

Kosten

Projecten voor particulieren organiseren wij in principe kosteloos ( Een bijdrage in de kosten, in de vorm van een donatie, wordt wel gewaardeerd). Present Den Haag is echter een vrijwilligersorganisatie die bestaat dankzij giften en subsidie. Aan bedrijven, (semi-) overheidsinstanties en scholen vragen wij een bijdrage in de projectkosten. Met ieder ‘betaald’ project maakt u als bedrijf weer een ander vrijwilligersproject mogelijk door een particuliere vrijwilligersgroep (studenten, families en vrienden) en zo houden we de beweging om naar elkaar om te zien samen in stand!

Neem contact met ons op voor de precieze afspraken.

Partners

Draag bij aan een leefbare Haagse samenleving; word partner van Present! Present kan uw steun goed gebruiken. Omdat we weten dat iedereen op eigen wijze een bijdrage kan leveren, gaan wij graag in gesprek met u over de mogelijkheden voor een partnerschap.

Landelijk

Strekt uw maatschappelijke betrokkenheid zich uit over meerdere regio’s ? Present is ook dan graag uw partner; landelijk telt Present momenteel meer dan 80 lokale stichtingen.

Contact

Wilt u meer weten? Neem gerust vrijblijvend contact op met de projectcoördinator:
Monique Rog – Vermulst M: 06- 43.84.46.48 E: monique@presentdenhaag.nl