Meedoen als organisatie

Iedereen kan iets voor een ander betekenen door zich aan te melden bij Present. Of je nu werkt voor een bedrijf of voor de (semi) overheid, er zijn altijd mogelijkheden om je maatschappelijke betrokkenheid te tonen. Jaarlijks verbindt Present Den Haag al zo’n 325 groepen aan een hulpvraag. En meer is mogelijk!

Binnen Den Haag zijn er veel mensen die hulp nodig hebben. Organisaties die mankrachten voor een dag of een dagdeel kunnen missen, leveren een enorme bijdrage aan de verlichting van het leed van Hagenezen en Hagenaars.

Wanneer medewerkers zich inzetten voor mensen die zelf geen netwerk hebben om hulp aan te vragen, wordt het aangename verbonden met het nuttige: medewerkers zullen merken hoe leuk het is om anderen te helpen. Bovendien is er aan het einde van een project altijd een zichtbaar resultaat.

Groepen variëren van tien tot tweehonderd man.Afhankelijk van het type project, zorgt Present Den Haag dat de nodige gereedschappen aanwezig zijn.Elk project wordt begeleid door een groepenbegeleider die de dag overziet en zorgt dat de afspraken worden nageleefd.

Je inzetten als groep doet wonderen voor anderen. Een kleine moeite, een groot gebaar!

Kosten

Present Den Haag is een vrijwilligersorganisatie die bestaat dankzij giften en subsidie. Aan bedrijven, (semi-) overheidsinstanties en scholen vragen wij een bijdrage in de projectkosten. Met ieder ‘betaald’ project wordt weer een ander vrijwilligersproject mogelijk door een particuliere vrijwilligersgroep (studenten, families en vrienden.) Op die manier houden we de beweging om naar elkaar om te zien samen in stand!

Neem contact met ons op voor de precieze afspraken.

Partners

Draag bij aan een leefbare Haagse samenleving door partner te worden. Present kan uw steun goed gebruiken. Omdat we weten dat iedereen op eigen wijze een bijdrage kan leveren, gaan wij graag met u in gesprek over de mogelijkheden van een partnerschap. Met een partnerschap richt Present zich in ieder geval op concrete, zichtbare impact. Present helpt bij het ontwerpen van een programma en bijbehorende projecten die aansluiten bij de behoefte van uw medewerkers en de waarden van uw organisatie.

Strekt uw maatschappelijke betrokkenheid zich uit over meerdere regio’s? Present is ook dan graag uw partner. Landelijk telt Present momenteel meer dan 70 lokale stichtingen.

Contact

Wilt u meer weten? Neem gerust vrijblijvend contact op met één van de projectcoördinatoren