Meedoen als individu

Ook individuen kunnen zich aanmelden bij Present: we bekijken samen op welke manier jij als vrijwilliger voor anderen van waarde bent. We kijken samen naar waar jij goed in bent en natuurlijk wat jij leuk vindt om te doen. Om te beginnen zijn er twee mogelijkheden: lid worden van een flexgroep of onderdeel uitmaken van het kernteam. Lees hieronder meer over de flexgroepen. Ben je benieuwd naar posities, stages of een traineeship binnen het kernteam? Bekijk dan onze vacature pagina.

Flexgroep Internationals

Present Den Haag zet zich in voor de integratie van Internationals en expats via vrijwilligerswerk. Ook inwoners van Den Haag die (nog) geen Nederlands spreken zijn welkom bij Present. Doordat nieuwe mensen in Den Haag praktische projecten uitvoeren, snijdt het mes aan twee kanten: er wordt makkelijker Nederlands geleerd én er kunnen prachtige projecten gerealiseerd worden.

Flexgroep Zaterdag

De flexgroep bestaat uit vrijwilligers die zich regelmatig willen inzetten via Present. Elke maand wordt een aantal projecten geselecteerd waarvoor je je kunt inschrijven. Je beslist dus zelf welk project, op welk moment voor jou goed uitkomt. Omdat iedereen de keuze krijgt zich aan te melden wanneer het hem of haar uitkomt, kom je elke keer nieuwe mensen tegen. Je leert Den Haag en haar inwoners op hele andere manier kennen! Ben je geïnteresseerd? Meld je dan hieronder aan. Twijfel je nog of heb je vragen, stuur ons gerust een e-mail of bel ons even op.

Flexgroep ‘Present met Ervaring’

Present met Ervaring is voor mensen die al een tijd terug Abraham of Sara hebben gezien. Zoals ‘Loesje’ het zegt: Idealen houden je jeugdig! Present zoekt mensen die rijk zijn aan levenservaring en over iets meer vrije tijd beschikken. Vrijwilligers die zich voornamelijk overdag willen inzetten voor hun stadsgenoten. De flexgroep Present met Ervaring voert sociale projecten uit. Je kunt denken aan een middag verjaardagstraktaties maken voor kinderen die bekend zijn bij de Voedselbank. Opgeven kan door een mail te sturen naar maykel@presentdenhaag.nl of te bellen naar 06-43 84 46 49.

Flexgroep KleineKlussen & Logistiek

Met regelmaat gaat een aantal Present vrijwilligers op pad voor klussen die net te klein zijn voor een vrijwilligersgroep van 5 tot 10 personen. Denk aan: planken bevestigen, plinten vastmaken of lampen ophangen voor een mevrouw in een rolstoel. En wekelijks verzorgen vrijwilligers Erik en Karel de logistiek. Zij zorgen ervoor dat alle gereedschap aanwezig is voor de vrijwilligersgroep. En net zo belangrijk, zorgen zij voor het ophalen van alle gereedschap na voltooiing van een project. Spreekt dit type vrijwilligerswerk u aan? Neem telefonisch contact op met projectcoördinator Jan of Maykel.

Aanmelden Flexgroep