Mix & Match

Gewortelde en nieuwe inwoners van Den Haag die samen als vrijwilligersgroep aan de slag gaan voor een andere stadsgenoot. Samen mensen helpen die onze hulp het meest nodig hebben. Mix & Match is een combinatie van in groepsverband vrijwilligerswerk doen en elkaar beter leren kennen.

Als nieuwkomer weet je veel nog niet over je stad. Door samen met je stadsgenoten op te trekken, leer je veel over wat Den Haag te bieden heeft. Je kunt tijdens het klussen met elkaar oefenen met de Nederlandse taal. Uiteraard is dit dé manier om ook typisch Haagse uitspraken te leren. Als gewortelde Hagenaar help je mee met het integreren van je nieuwe stadsgenoten! En geniet je van de positieve impact van een paar uur samen klussen voor een stadsgenoot die jouw hulp heel hard nodig heeft.

Help mee en schrijf je vandaag nog in!

Present-projecten

Bij Present koppelen we groepen vrijwilligers aan hulpvragen. De groep hierbij is een combinatie groep van nieuwkomers en gewortelde Hagenaars (de mix groep). Wij maken onderscheid tussen sociale en praktische projecten. Voorbeelden van deze projecten zijn: koken voor thuislozen, een spelletjesmiddag in een verpleeghuis (sociaal), schilderen, helpen verhuizen of de tuin opknappen (praktisch).

Werkoriëntatie-projecten

Bij deze projecten helpen Hagenaars vanuit allerlei vakgebieden om nieuwkomers een idee te geven van de arbeidsmarkt. De invulling van deze projecten is verschillend. Het kan een presentatie zijn. Of juist heel praktisch, zoals een dag mee laten lopen in hun vakgebied.

Meet & Connect

Hiernaast zijn er projecten waarbij de Mix & Match groep vooral samen activiteiten gaat ondernemen. Dit kunnen verschillende activiteiten zijn, bijvoorbeeld samen sporten, koken of fietsen.