24 uur Nonstop vrijwilligerswerk

16-05-2014

Olaf Stroink werkt sinds kort één dag in de week als vrijwilliger bij Present Den Haag, omdat hij naast zijn baan van nut wil zijn voor de samenleving. Bij Present ontfermt hij zich over de actie Nonstop Present. Olaf vertelt enthousiast over zijn project.

Olaf: ‘Op donderdag 23 mei en vrijdag 24 vindt de landelijke 24-uurs vrijwilligersestafette plaats. Groepen vrijwilligers zetten zich voor één project, meerdere projecten of zelfs 24 uur lang in om de stad mooier te maken. Een unieke ervaring om je in te zetten voor de ander die deze hulp goed kan gebruiken.

In twee maanden tijd hebben wij Nonstop Present georganiseerd. We begonnen met het rondbellen voor wat extra computers. Ondertussen stelden we een programma samen voor de 24 uur dat onze vrijwilligers zich non-stop zich gaan inzetten. Wij vinden het belangrijk dat bij elk programmaonderdeel een contactmoment zou zijn tussen de vrijwilligers en de doelgroep. We willen dat de vrijwilligers de hulpontvangers persoonlijk kunnen bemoedigen, al is het maar voor een kort moment, mogelijk in ruil voor de dankbaarheid van degenen waar ze het voor doen.

Ons programma is mooi. We gaan schoolspullen inzamelen voor basisschoolkinderen die dit niet hebben, poolen met dakloze jongeren, ontbijten met ouderen in een verzorgingstehuis, taartjes bakken voor voedselpunten en nog veel meer. Het belooft een hectische en avontuurlijke dag, nacht en opnieuw dag te worden. We hopen dat alle deelnemers mooie momenten zullen beleven waar ze nog lang aan terug denken. Ik ben ervan overtuigd dat je in 24 uur heel veel kunt beleven. Onder het motto van Nonstop Present: Slapen….dat kan altijd nog!

Aanmelden voor Nonstop Present kan nog tot 21 mei as.