Grote schoonmaak in de zomer

5 juli 2018

Present is telkens weer onder de indruk van de begeleiders van een woongroep voor tienermoeders. Zij zetten zich als professionals met hart en ziel in voor de bewoners en hun kindjes. Maar er blijven altijd klussen over waar geen extra tijd voor te vinden is, zoals een goede voorjaarsschoonmaak. Wat een cadeautje als de Present Flex Groep zich aanbiedt en dit graag voor moeder en kind wil doen: grote schoonmaak in de zomer.

De schoonmaakhulp vanuit de Present Flex Groep was zeer welkom. De bewoners van de woongroep maken met elkaar schoon, maar door omstandigheden raakt het huishouden soms wat achterop. Wat een cadeautje dan voor begeleiders, moeders en kindjes als er extra handen zijn en dat in de zomer. Een vrijwilliger vertelt: één van de leidsters ontving ons hartelijk. Onder het genot van een kopje koffie vertelde ze over -de geschiedenis van- het huis en hun werk. We stemden af wat we gingen schoonmaken en gingen aan de slag. De grote eetkeuken was toe aan een flinke sopbeurt. Dus pakten wij deze dan ook van boven tot onder grondig aan. Wanden, ramen, keukenkastjes van buiten en binnen, magnetron, oven, tafels, stoelen én de vloer. Tussendoor hielden we lekker pauze op het terras. Wij komen graag nog een keer terug.

De Flex Groep is een vaste vrijwilligersgroep van twintig personen. De leden kiezen door het jaar heen projecten op de data die hen het beste uitkomen. Als lid van de Flex Groep ben je ook flexibel in de keuze van het type project waar je aan mee doet. In wisselende samenstelling onderneemt de groep altijd op de zaterdag een praktisch of sociaal project. Dit alles onder de bezielende leiding van Yvonne.

Meedoen met de Flex Groep betekent flexibel zijn. Je kiest zelf de data waarop je wilt meedoen. En omdat de Flex Groep verschillende type projecten oppakt, is er voor ieder wat wils.