9 jaar: “Ik wil iets voor ouderen doen met mijn verjaardagspartijtje.”

13-03-2017

“Ik wil iets voor ouderen doen met mijn verjaardagspartijtje,” dat is wat ze zei, vertelde de moeder van dit meisje mij aan de telefoon. “Daar gaan we werk van maken” zeiden we als Present Den Haag natuurlijk gelijk! Zodoende hebben we met de jarige jet en haar vriendinnetjes van school iets moois mogen doen voor de bewoners van De Mantel in Voorburg. Om 3 uur ’s middags zaten de ouderen in een halve cirkel nieuwsgierig te wachten op wat er komen zou en een paar minuten over 3 hoorden we het gegiechel al door de gangen gaan. Zo’n twaalf meiden kwamen het Tuinhuis van De Mantel binnen. Ieder een roze schort met de eigen naam erop en de handen vol met versierde taartjes en cupcakes. Even later werd er heerlijk gesmuld, zowel door de bewoners van De Mantel als door de kinderen zelf. Toen de monden leeg waren, werd er door de kinderen nog gezongen. Nieuwe liedjes die ze op school hadden geleerd, maar ook een aantal liedjes die de oudere dames nog goed mee konden zingen, zoals Berend Botje ging uit varen of Altijd is Kortjakje ziek. Tot slot werd nog wat gekletst en was het zowel voor de bewoners als de kinderen wel weer mooi geweest. Wat kunnen wij op kantoor genieten van zo’n bijzonder Present-project, hopelijk jullie ook als jullie dit lezen en de foto’s zien.