Kom jij het bestuur van Present Den Haag versterken?

28 oktober 2021

Het bestuur van Present Nederland is verantwoordelijk voor continuïteit en beleid van de stichting. Het kantoor van Present Den Haag wordt geleid door directeur Eva Mabayoje, die op haar beurt wordt bijgestaan door 4 betaalde medewerkers en een 10-tal vrijwilligers. Op dit moment bestaat het bestuur van Present Den Haag uit: Jeroen van den Brink, Charlotte Koopmans, Catherine Koster en Jacomina Martens. Door het vertrek van Jacomina ontstaat er een vacature.

Wij zoeken een enthousiast bestuurslid dat met veel plezier en inzet de functie van secretaris wil gaan vervullen. Je wilt betrokken zijn bij sociaal (vrijwilligers)werk met impact in Den Haag en je wilt je netwerk in de stad en in (christelijk) Nederland uitbreiden. Je bent onderdeel van het bestuur en in je rol als secretaris faciliteer je het bestuur met het plannen, voorbereiden en verslagleggen van de bestuursvergaderingen. Daarnaast doe je volop mee aan strategievorming en denk je mee over uitvoeringsvraagstukken van Present Den Haag. Het betreft een vrijwillige functie. Je vergadert ongeveer vier keer per jaar in Den Haag. Daarnaast heb je regelmatig overleg met de directeur.

Wat bieden wij jou?

Een functie waarin:

• je meedenkt over het beleid van Present Den Haag het Haagse sociaal domein
  • je ruimte hebt voor eigen initiatief en creativiteit
  • je de mogelijkheid krijgt om je kennis over sociaal (vrijwilligers)werk in (de regio) Den Haag te
    vergroten
  • je bestuurservaring kunt opdoen
  • je samenwerkt met leuke en enthousiaste medebestuursleden en een leuk operationeel team
  • je ontmoeting en verbinding met kwetsbaren in de stad kunt maken

En wat vragen wij van jou?

Als je reageert dan beschik je over:

• kwaliteiten die passen bij een secretaris, zoals gestructureerd en nauwkeurig kunnen werken
  • een ondernemende, actieve houding
  • betrokkenheid bij de belangen van vrijwilligers en hulpontvangers
  • kennis en ervaring met CAO’s en het opstellen van contracten is een pré.

Wil je reageren of meer weten?