NLdoet: een groot succes!

13-03-2017

Zoals we in de vorige nieuwsbrief al schreven, organiseerde het Oranje Fonds op 10 en 11 maart 2017 NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Ook via Present zijn er vrijwilligers aan de slag gegaan en wat is er een werk verzet! Kijk hieronder naar een impressie van de klussen die er gedaan zijn! Wij zijn supertrots en zo onwijs blij met alle enthousiaste vrijwilligers die met liefde iets praktisch aanpakten of een activiteit van sociale aard hebben verzorgd. Elk project is weer uniek en goed doen verveelt nooit. De impressies en succesverhalen blijven ons inspireren en verheugen!

Op vrijdagochtend arriveerden de eerste groepen vrijwilligers vanuit de Kansspelautoriteit op twee woon- en opvanglocaties van het Leger des Heils in Den Haag. Op beide locaties lagen de kwasten, verf en tape al klaar, want er moest geschilderd worden! Op de ene locatie werden de bruingrijze muren van de eetzaal geverfd in een prachtig blauwe kleur en op de andere locatie kreeg onder andere de 3e verdieping de kleur lila toegewezen.

Na het harde werken volgde de verwenactiviteit die de vrijwilligers hadden voorbereid voor de bewoners van beide locaties. Op de beide locaties werd een heerlijke lunch verzorgd en er is samen met de bewoners gegeten. Geweldig!

______________________________________________________________________________________________________________________________________
Op zaterdagochtend begon de volgende groep vrijwilligers bij woonzorgcentrum Cardia Onderwatershof aan het opknappen van het terras. De tuinmeubelen werden schoongemaakt, van roest ontzien en kregen vervolgens een nieuw likje verf. Ook werden er nieuwe planten en bloemen in de bakken en potten gedaan. De bewoners kunnen in het voorjaar nu weer heerlijk genieten van een keurig en fleurig buitenterras.

voor

na