Onze projecten tijdens de coronacrisis

26 maart 2020

Voor Present Den Haag geldt dat wij in deze coronacrisis nog altijd projecten willen uitvoeren voor groepen vrijwilligers, maar net iets anders dan dat wij normaal gesproken doen.

• We blijven open, maar iedereen op kantoor werkt tot minimaal 6 april thuis. Dat betekent dat wij alleen per mail of mobiele telefoon bereikbaar zijn.
  • Tot minimaal 1 juni organiseren wij geen projecten waar (groepen) mensen elkaar fysiek ontmoeten.
  • We organiseren projecten! alleen net iets anders dan jullie van ons gewend zijn.

Lees hieronder wat deze projecten inhouden en kijk of er wat voor jou, je gezin, je bedrijf of je team tussen zit. Bekijk de bijgevoegde afbeeldingen om te zien hoe er bijgedragen kan worden aan je favoriete campagne. Stuur een mail naar projecten@presentdenhaag.nl als je vragen of opmerkingen hebt. BMW Group Nederland heeft de uitdaging al opgepakt en steunt ons door hun auto’s uit te lenen!

Foodboxen

Door toenemende tekorten bij de voedselbank zamelen we foodboxen in. Deze week beginnen we al met de pakketten uitdelen bij cliënten van het Leger des Heils! Hebt u genoeg of zelfs te veel? Laat het ons weten en wij zorgen dat uw donatie terecht komt bij de cliënten die het hard nodig hebben.

Bloemen, bloemen en nog eens bloemen

Door de QR code te scannen doneert u voor €7,50 doneert u al een bosje bloemen. U steunt daarmee de bloemensector, Stichting Present Den Haag, maar bovenal die mensen die het nu al zo zwaar hebben. Bloemen houden immers van mensen, dus zo verspreiden wij juist in deze tijd een beetje extra liefde! Van Der Voort Potplanten, SVCO en een anonieme donor zorgen ervoor dat we geen bloemen tekort komen, dus doneren kan nog steeds!

BreekDeDag

Groepsactiviteiten en dagbesteding zijn gesloten. De cliënten van het Leger des Heils zijn nu daardoor grotendeels op zichzelf aangewezen. Steun deze mannen, vrouwen en gezinnen door puzzelboekjes, kleurboeken, tijdschriften, (strip)boeken, gezelschapsspellen en meer te doneren om de komende periode met wat meer plezier door te komen. Onlangs is daar een concrete wens bijgekomen: Op verschillende afdelingen willen ze een bibliotheek creëren. Hiervoor kunt u dus ook boeken en dvd’s doneren!

Een kaartje cadeau doen

Kleine Ryan van 5 jaar liet zien hoe het kan: Zijn mooie bloem die hij sinds deze week kan tekenen en knutselen mocht mee naar het verpleeghuis van Respect: “Voor de mensen die nu niet naar buiten mogen!”. Zo simpel, maar zo goed ontvangen door de ouderen van Uiterjoon en hun verplegers. Iedereen mag een kaartjes sturen. Met een mooi gedicht of tekening, een bemoedigende boodschap, of gewoon een lieve groet. Doorbreek de eenzaamheid en laat een mede Hagenees weten dat je aan ze denkt.

Intermezzo

In bijna alle instellingen zijn activiteiten geannuleerd. Voor de dagbesteding zijn cliënten en patiënten voornamelijk aangewezen op zichzelf. Speel jij een instrument of weet jij mensen op een andere manier te entertainen, zoals met een dansvoorstelling? Laat het ons weten en wij zorgen dat jij op de juiste plek terecht komt.
Drie Haagse instellingen worden volgende week al bezocht door een aantal artiesten! Wat ze gaan doen is nog een verrassing, maar zullen we gauw genoeg met iedereen delen via onze Facebook pagina.