Present Den Haag zoekt nieuwe secretaris (m/v)

24-07-2020

Wie zijn wij?
Present Den Haag verbindt al ruim 10 jaar vrijwilligers(groepen) aan mensen die, door een sociaal isolement of hun specifieke situatie, naast professionele hulp extra handen of aandacht nodig hebben. Per jaar organiseren we nu ruim 300 projecten en daarmee maken we de strijd tegen armoede en eenzaamheid niet alleen effectief, maar voor alle betrokkenen waardevol.

Het bestuur is verantwoordelijk voor continuïteit en beleid van de stichting. Het kantoor van Present Den Haag wordt geleid door directeur Eva Mabayoje, die op haar beurt wordt bijgestaan door 2 betaalde medewerkers en een 10-tal vrijwilligers. Er is een landelijke Presentstichting die diverse overkoepelende zaken regelt en betrokken is bij de meer dan 70 Presentstichtingen in Nederland.

Wat zoeken wij
Op dit moment bestaat het bestuur van Present Den Haag uit: Jeroen van den Brink, Charlotte Koopmans, Catherine Koster en Deborah Lassche. Door het vertrek van Deborah ontstaat er een vacature.

Wij zoeken een enthousiast bestuurslid die met veel plezier en inzet de functie van secretaris wil gaan vervullen. Je wilt betrokken zijn bij sociaal (vrijwilligers)werk met impact in Den Haag en je wilt je netwerk in de stad en in (christelijk) Nederland uitbreiden.

In je rol als secretaris faciliteer en ondersteun je het bestuur met het plannen, voorbereiden en verslagleggen van de bestuursvergaderingen. Daarnaast doe je volop mee aan strategievorming en denk je mee over uitvoeringsvraagstukken van Present Den Haag. Het betreft een vrijwillige functie.
Je vergadert ongeveer vier keer per jaar in Den Haag. Daarnaast heb je regelmatig overleg met de directeur.

Wat bieden wij jou?
Een functie waarin:

• je meedenkt over het beleid van een stichting die actief is in het sociaal domein
  • je ruimte hebt voor eigen initiatief en creativiteit
  • je de mogelijkheid krijgt om je kennis over sociaal (vrijwilligers)werk in Den Haag te vergroten
  • je bestuurservaring kunt opdoen
  • je samenwerkt met leuke en enthousiaste medebestuursleden en een leuk operationeel team
  • je ontmoeting en verbinding met kwetsbaren in de stad kunt maken

En wat vragen wij van jou?
Als je reageert dan beschik je over:

• goede kennis van het Nederlands
  • kwaliteiten die passen bij een secretaris, zoals gestructureerd en nauwkeurig kunnen werken
  • een ondernemende, actieve houding
  • betrokkenheid bij de belangen van vrijwilligers en hulpontvangers
  • kennis en ervaring met CAO’s en het opstellen van contracten is een pré.

Wil je reageren of meer weten?

• Lijkt het je wat? Stuur dan een mailtje naar bestuur@presentdenhaag.nl met je naam en telefoonnummer en wat informatie over jezelf, dan nemen we contact met je op!
  • Heb je nog vragen over de inhoud van de functie, neem dan contact op met Deborah Lassche op deborahlassche@hotmail.com.
  • Wil je meer weten over Present Den Haag kijk dan even op: www.presentdenhaag.nl voor meer informatie.