Present Flex Groepen

Een Present Flex Groep is een vrijwilligersgroep die meer dan één keer per jaar in wisselende samenstelling praktische en/of sociale projecten uitvoert. De samenstelling wisselt omdat vrijwilligers zelf bepalen hoe vaak zij beschikbaar zijn en welke type projecten hen aanspreekt.

De Zaterdag Flex Groep

Wie vaker dan 1x per jaar een Present vrijwilligersproject wilt oppakken, kan zich aansluiten bij de Zaterdag Flex Groep. De naam zegt het al. Deze groep voert op zaterdag vrijwilligersprojecten uit. Deze Zaterdag Flex Groep voert voornamelijk praktische projecten uit. Zo’n 4 keer per jaar heeft de Zaterdag Flex Groep een sociaal project.
U kunt zich hier aanmelden voor de Zaterdag Flex Groep »

Flex Group Internationals

Present Den Haag zet zich in voor de integratie van Internationals/ex-pats via vrijwilligerswerk. Ook inwoners van Den Haag die (nog) geen Nederlands spreken zijn welkom bij Present. Praktische projecten zoals schilderen, behangen, tuinieren zijn uitstekend uit te voeren door Internationals. De Flex Group Internationals pakt ook sociale projecten op, zoals hapjes maken voor een gezellig samenzijn met bewoners van een verzorgingshuis.
U kunt zich hier aanmelden voor de Flex Groep Internationals »

Flex Groep Present ‘Mix & Match’

Ook met Mix & Match brengt Present mensen in beweging die naar de ander omzien. Met Mix & Match koppelt Present gewortelde stadsgenoten en statushouders aan elkaar. Zij vormen samen een Flex vrijwilligersgroep. De Mix & Match vrijwilligersgroep wil:

• samen de handen uit de mouwen steken voor een ander die de hulp hard nodig heeft;
  • samen de Nederlandse taal oefenen en liefst ook typisch Haagse uitdrukkingen;
  • samen de stad en nieuwe netwerken ontdekken.

U kunt zich hier aanmelden voor de vrijwilligersgroep Mix & Match »

Flex Groep ‘Present met Ervaring’

Present met Ervaring is voor mensen die al een tijd terug Abraham of Sara hebben gezien. Zoals ‘Loesje’ het zegt: Idealen houden je jeugdig! Present zoekt mensen die rijk zijn aan levenservaring en over iets meer vrije tijd beschikken. Vrijwilligers die zich voornamelijk overdag willen inzetten voor hun stadsgenoten. De Flex Groep Present met Ervaring voert sociale projecten uit. U kunt denken aan een middag verjaardagstraktaties maken voor kinderen die bekend zijn bij de Voedselbank. Opgeven kan bij projectcoördinator Monique op 070-36 96 540.

Kleine Klussen & Logistiek Team

Met regelmaat gaat een aantal Present vrijwilligers op pad voor klussen die net te klein zijn voor een vrijwilligersgroep van 5 tot 10 personen. Denk aan: planken bevestigen, plinten vastmaken of lampen ophangen voor een mevrouw in een rolstoel. En wekelijks verzorgen vrijwilligers Erik en Karel de logistiek. Zij zorgen ervoor dat alle gereedschap aanwezig is voor de vrijwilligersgroep. En net zo belangrijk, zorgen zij voor het ophalen van alle gereedschap na voltooiing van een project. Spreekt dit type vrijwilligerswerk u aan? Neem telefonisch contact op met projectcoördinator Monique of Shari op 070-3696540.