Sustainable Development Goals

Sustainable Development Goals (SDG’s; duurzame ontwikkelingsdoelstellingen) zijn vastgesteld door de Verenigde Naties voor de periode 2015-2030. De agenda bestaat uit zeventien doelen om van de wereld een betere plek te maken in 2030. Stichting Present onderschrijft de volgende drie duurzame ontwikkelingsdoelstellingen die aansluiten op de kernactiviteiten. Op projectniveau zijn er meer ontwikkelingsdoelstellingen waar aan wordt bijgedragen.

SDG 3 | Goede gezondheid en welzijn

Jaarlijks biedt Present hulp aan mensen met een fysieke of geestelijke beperking. In ieder project zit het onderdeel verpakt van het promoten van welzijn.

€601.064 aan maatschappelijke besparingen
€137.124 aan economische besparingen

SDG 10 | Ongelijkheid verminderen

We brengen mensen bij elkaar die elkaar normaal gesproken niet ontmoeten. We creëren begrip en relaties die ongelijkheid moeten doorbreken.

302 projecten
5.473 hulpontvangers
1.776 vrijwilligers

SDG 17 | Partnerschap om doelstellingen te bereiken

Wij slaan de brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Present werkt zoveel mogelijk samen met en voor andere organisaties.

55 partnerorganisaties in totaal waarvan
39 maatschappelijke organisaties

Meld je aan als vrijwilliger!

Wil jij je in Den Haag inzetten als vrijwilliger? Meld je dan snel aan, samen kijken we naar welke mogelijkheden het beste bij jou en je groep passen!