Verhalen

NL Doet: geslaagde projecten!

Het waren twee drukke maar zeer geslaagde dagen tijdens NL Doet op 9 en 10 maart. Aan de grootste vrijwilligersactie van Nederland draagt Present uiteraard ook haar steentje bij. Hulde aan de inzet van alle vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt! NL Doet 2019 is op 8 en 9 maart, dan zijn we ook weer van de partij. Jij ook?

Een onbezorgde dag voor vluchtelingen in het AZC

Een van de mooiste ervaringen was tijdens de activiteitenmiddag bij het AZC in Rijswijk. Jongeren van de City Life Church (CLC) hadden een fantastisch programma in elkaar gedraaid voor de bewoners van het AZC. Om 13.00 uur was de aftrap, en een kwartier voor tijd stond al een grote groep kinderen te wachten.

De bewoners konden kiezen uit: het maken van een foto in de Photobooth, manicure, make-up aanbrengen, cupcakes versieren, fotolijstjes versieren en een hiphop dansles. Voor ieder was er wel iets wat in de smaak viel, het was dan ook een drukte van jewelste.

De jongeren van CLC gaven aan dat ze erg geraakt waren door de ervaring. Je hoort zoveel over vluchtelingen, maar nu konden ze zelf een mooie ervaring met ze delen. Wat de groep het meest is bijgebleven was een Syrische man, nog maar net herenigd met zijn 2 dochters, die alles kwijt is geraakt en erg emotioneel werd door de foto die gemaakt werd van hem en zijn dochters. Het enige tastbare wat hij nu heeft.

Clinic Tafeltennis

Leerlingen van ROC Mondriaan-Westland gaven vol enthousiasme een clinic tafeltennis aan bewoners met een Niet Aangeboren Hersenaandoening(NAH) bij WoonZorgcentra Haaglanden De Strijp.

Tuin opgefrist en zomerklaar

De tuin van Middin Participatiecentrum Guntersteinerweg kreeg een flinke opknapbeurt. Een groep vrijwilligers van alle leeftijden zorgde ervoor dat de tuin zomerklaar werd gemaakt, en de schutting van een nieuwe kleur werd voorzien.