Zomertas

In de zomermaanden zijn kinderen 6 weken vrij van school. Niet voor alle gezinnen is het weggelegd om dan op vakantie te gaan, of om dagjes uit te plannen. Daarom biedt Present Den Haag 100 gezinnen een Zomertas aan, gevuld met handige producten of leuke activiteiten voor de zomerweken.

Welke gezinnen komen in aanmerking?

Het gaat om de minima van de Haagse samenleving. Gezinnen die zelf geen middelen hebben om leuke activiteiten te ondernemen in de zomerweken. Gezinnen worden aangemeld door maatschappelijke organisaties als Leger Des Heils, Middin, Impegno, Stichting Leergeld en Voor Welzijn.

Vrijwilligers bieden de Zomertas aan

Present Den Haag wil altijd de brug slaan tussen mensen in de stad. We willen ook mensen in beweging brengen door hen te laten omzien naar de ander. Daarom worden de zomertassen aangeboden door vrijwilligers. Om de ontmoeting te faciliteren tussen mensen die elkaar anders niet zouden ontmoeten, en elkaars blik te vergroten en verrijken.

De vrijwilligers zijn gezinnen, studenten of scholieren (15-25 jaar) uit de bovenbouw die een makkelijke aansluiting kunnen vinden bij de doelgroep-gezinnen. Naast de ontmoeting bij de overhandiging van de tas, is het ook mogelijk om het betreffende gezin mee te nemen op een activiteit.

Waaruit bestaat de Zomertas?

De inhoud van de Zomertas kan van alles zijn. Hiervoor vragen we organisaties, kleine ondernemers, of grote bedrijven om ons te helpen met het vullen van de tassen.

Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld:

• Een gezelschapsspel of knutselspullen
  • Een vrijkaart voor een activiteit: speeltuin, bioscoop, theater of zwembad
  • Een strippenkaart voor een aantal keer een ijsje
  • Een tegoedbon voor een ontbijt of lunch.
  • Producten zoals zonnebrandcrème, een (strand)bal of badlaken
  • Boekjes, tijdschriften

Partijen die iets te bieden hebben, kunnen contact opnemen met Maykel Teske via maykel@presentdenhaag.nl of 06 43 84 46 49.

Aanmelden Zomertas