Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot of steun eenmalig

Het aantal hulpaanvragen bij Present groeit! Om de gevraagde hulp te kunnen bieden is er naast (groepen) vrijwilligers ook behoefte aan financiële ondersteuning.

Steun ons eenmalig

Steun ons als Fannoot

Blijf op de hoogte

Wilt u op de hoogte blijven van ons werk. Kijk dan bij de projecten en het nieuws.

Ken of ben jij een (be)hangjongeren?! Jong Present kan ze goed gebruiken! ... Lee meerSee Less

1 month ago

Ken of ben jij een (be)hangjongeren?! Jong Present kan ze goed gebruiken!

Maatschappelijke Diensttijd = Jong Present
Maatschappelijke Diensttijd (MDT) is de kans voor jongeren (15-30) om hun horizon te verbreden en hun CV te verrijken. Present is een van de officiële MDT partners die vanaf dit najaar deze unieke ervaring mogelijk maakt. Dus, ben jij tussen de 15 en 30 jaar? Ben je op zoek naar werk? Volg je een opleiding of juist niet? Dan biedt Jong Present jou een unieke kans!
Jong Present maakt van de Maatschappelijke Diensttijd een wow ervaring
Jong Present, de Maatschappelijke Diensttijd van Present, biedt jou een unieke mogelijkheid om je horizon en werkervaring te verbreden. Hier leer jezelf uit te dagen op het gebied van projectmanagement, armoedebestrijding en maatschappelijke hulpverlening. In een speciaal op maat gemaakt traineeship (incl. cursussen) bouw je in korte tijd aan waardevolle werkervaring. Deze ervaring misstaat niet op je CV. Ook bouw je aan je professionele netwerk met veel waardevolle contacten en leer je meer over je eigen kwaliteiten. Gedurende 3-6 maanden (fulltime of parttime) kun je je bewijzen in een verzorgd trainee programma op de volgende drie niveaus:
leiderschap
manager
projectleider
Ontdek in een veilige setting meer over je talenten en valkuilen
Als Jong Present trainee doe je in een veilige maar realistische setting veel werkervaring op en ontdek je wat goed bij je past. Terwijl je nergens aan vast zit en het je niks kost. Hoe cool is dat!? Denk aan functies als sociaal ondernemer, projectleider, programmamanager of werkvoorbereider. Na een serieuze intake kijken we wat goed aansluit op jouw opleidingsniveau en interesses. Samen met je eigen leercoach bepaal je niet alleen je eigen verantwoordelijkheden maar ook afwisseling en je persoonlijke leerdoelen. Met behulp van kundige en ervaren coaches krijg je in een korte tijd (3-6 maanden) een mooie kans om echt verschil te maken voor veel kwetsbare mensen. Dus investeren in jezelf en de samenleving. Je komt daarbij in unieke situaties en ontmoet veel bijzondere mensen. Zeg nou zelf, hoe vaak je ontmoet je mensen die ondanks heftige tegenslagen toch de moed vinden om opnieuw te beginnen?
Waarom Jong Present een grote plus op je CV is
Stichting Present heeft in de afgelopen 15 jaar een uitgebreid netwerk opgebouwd in de breedte van de maatschappelijke zorg- en welzijnswereld, lokaal en landelijk. Van dakloze tot eenzame ouderen, van tienermoeders tot kinderen met een beperking, van pleeggezin tot dementerende ouderen of pas aangekomen vluchtelingen. Via het Jong Present programma komen jouw mogelijkheden op de arbeidsmarkt nog scherper in beeld. Je leert o.a. werken in teamverband en wat er allemaal komt kijken bij complexe hulptrajecten. Daarnaast krijg je en breder beeld van de samenleving en thema’s als armoede en eenzaamheid. Kortom een mooie kans op verrijkende werkervaring die voor jouw toekomstige werkgevers een grote plus vormt.

Wil je meer weten over de Maatschappelijke Diensttijd via Jong Present?
Wil jij jouw CV van een unieke aantekening voorzien?
Durf je jezelf uit te dagen en jouw talenten in te zetten om verschil te maken?
Aarzel dan niet en geef je nu snel op voor Jong Present. Een uniek traineeship met oog voor jouw talent en met hart voor kwetsbare mensen. Vraag extra info via een appje naar 06-14776085 of mail: info@presentnederland.nl
... Lee meerSee Less

1 month ago

Comment on Facebook