Bijbelkring Ambassade helpt

16-03-2015

Met zes mensen van de Bijbelkring van de Ambassade zijn een moeder en haar negenjarige zoon geholpen met het opknappen van haar woning. Eén van de deelnemers uit de groep van de Ambassade doet verslag. “We waren met 6 mensen van onze Bijbelkring. Van te voren waren Anjo (coördinator van Present), Ineke en Annet (Ambassade) er al even geweest voor een kennismakingsgesprek.  Al gauw bleek dat mevrouw het erg leuk vond dat er ook vrouwen kwamen helpen. Had ze voor dit project alleen mannen verwacht? Wij waren met 3 vrouwen en 3 mannen.  Er moest in de slaapkamer een muur behangen en een muur gesausd worden. Het was behang met bloemen die ze zelf had gekocht, met een bijpassende kleur latex voor de andere muur.  Het resultaat was mooi, ze was er heel blij mee. Mevrouw woont er al 5 jaar, maar de slaapkamers waren nog nooit gedaan.  Het waren kale muren, dus dit maakte wel een heel verschil. De slaapkamer van haar 9 jarige zoon werd blauw.  De jongen was zelf bij zijn vader in verband met de vakantie (de ouders zijn gescheiden). Iemand van ons heeft nog twee lampen opgehangen en zelfs de schakelaar in de slaapkamer van mevrouw weer op de juiste manier gemonteerd, zodat alles weer werkte als een hotel schakelaar.  De schakelaar was verkeerd aangesloten en werkte daardoor niet zoals het hoorde.  Rond half twee waren we klaar.  Voor ons was het gezellig, ook om elkaar onderling eens op een andere manier te leren kennen en voor herhaling vatbaar. Voor mevrouw en haar zoon heel fijn dat de slaapkamers werden opgeknapt”.

CIMG3134CIMG3137CIMG3132CIMG3131