Depressief en een gebroken ruggenwervel

26-02-2019

Via de GGD en Advies was bij Stichting Present een hulpvraag gekomen voor een cliënt die door een faillissement in een depressie was geraakt en is overmatig alcohol gaan gebruiken. Door een val heeft de cliënt zijn ruggenwervel gebroken en is hij tijdelijk in een verzorgingstehuis opgenomen. De zorg die hij daar ontvangt heeft hem doen inzien, dat het thuis niet meer zo kan. Zijn huis is vervuild, de meubels zijn versleten en achterstallig onderhoud van zijn woning hebben geleid tot wat het nu is. Het kan zo niet langer.

Zolang hij in revalidatie was heeft zijn ex-vriendin zich ingezet om zijn woning aan te pakken. Stichting Present heeft ervoor gezorgd dat hier aan groep aan gekoppeld is. De adelborsten hebben de meubels uit huis gezet en vervangen, de schuur uitgeruimd en actie “schoon schip” uitgevoerd. Wat zal de man blij zijn; zijn huis is weer leefbaar.

Reactie van de ex-vriendin van betrokken:

“Wat goed om te ervaren dat er instanties (mensen dus eigenlijk) zijn, die anderen willen en kunnen helpen als het allemaal té moeilijk is geworden. En dat allemaal zonder dat er sprake is van een persoonlijke relatie met diegenen. Ook nooit geweten dat adelborsten zo leuk kunnen zijn.”